خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد:

آغاز فعالیت دوباره مراجع حل اختلاف کارگری قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۲۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: مراجع حل اختلاف کارگری در استان قزوین که براثر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی با اعلام این خبر گفت: هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باشد در صورت سازش نشدن، از طریق هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

 مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به کاهش ۶ درصدی دادخواست‌های کارگری استان در سال گذشته، افزود: در سال ۹۷ سه هزار و ۷۹۶ دادخواست کارگری در موضوعات مختلف به اداره کل رسید که از این تعداد سه هزار و ۵۳۹ پرونده در هیات تشخیص بررسی شد و هزار و ۸۶۹ مورد به هیات حل اختلاف رسید.

گروسی اضافه کرد: تعداد دادخواست‌های کارگری استان در سال ۹۸ به سه هزار و ۵۶۴ مورد کاهش یافت که از این تعداد سه هزار و ۲۸۲ پرونده در هیات تشخیص مورد بررسی قرار گرفت و هزار و ۷۸۸ مورد به هیات حل اختلاف ارجاع شد.

وی با اشاره به دلایل کاهش دادخواست‌ها در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای مراجع حل اختلاف، ایجاد واحد مشاوره و پاسخگویی دادخواست‌های کارگری در همه ادارت قبل از طرح دعوا، فعالیت و راهنمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و ایجاد تعامل میان کارگر و کارفرما از جمله دلایل کاهش دادخواست‌ها بوده اند.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز