خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

الگوی کشت برای ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین تهیه شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۲۲۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: الگوی کشت برای ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که تحت پوشش شبکه آبرسانی دشت قزوین هستند، تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی در خصوص تهیه الگوی کشت برای اراضی کشاورزی قزوین، اظهار کرد: به همین منظور نوع محصول و میزان برداشت آب های زیرزمینی و سطحی در این اراضی تعیین و مشخص شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود: تعیین الگوی کشت برای این دسته از اراضی کشاورزی قزوین در راستای اجرای سیاست های سازگاری با کم آبی بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: علاوه بر الگوی کشت یاد شده در خصوص اراضی تحت پوشش شبکه آبرسانی دشت قزوین، الگوی کشت برای اراضی دیم نیز تدوین و تهیه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر برش های استانی الگوی کشت، وزارت جهاد کشاورزی نیز سالانه الگوی کشت متناسب با وضعیت استان ها را به آنها ابلاغ می کند که این سیاست ها پس از دریافت، از سوی جهاد کشاورزی استان در سه برش شهرستانی، مراکز خدمات جهاد کشاورزی و پهنه های روستایی پیاده می شود.

این مسئول عنوان کرد: سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی و رشد تولید محصولات بدون توسعه کشت با اتکا به روش های بهره وری است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز