خبرگزاری کار ایران

مدیر کمربند فضای سبز شهرداری مشهد مطرح کرد؛

کمربند سبز مشهد آماده همکاری با فعالان گیاهان دارویی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۰۷۴

مدیر کمربند فضای سبز شهرداری مشهد گفت: ۱۹ هزار هکتار از اراضی شهر مشهد در اختیار کمربند سبز قرار دارد که حدود ۲۵۰ گونه مرتعی ارزشمند از گونه‌هایی مانند آویشن ، بابونه ، رزماری و کتیرا در آن وجود دارد .

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید مرتضی مرجانی بجستانی در حاشیه کارگروه تخصصی بررسی ظرفیتهای اشتغال آفرینی حوزه گیاهان دارویی معین اقتصادی شهرستان مشهد با اشاره ایجاد اشتغال برای حدود ۴۰۰ نفر در کمربند سبز مشهد افزود: همچنین درخت های کاشته شده مثمر و دارویی این اراضی به ۴۵ گونه درختی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بخاطرشیوع ویروس کرونا فعلا تردددرمحدوده کمربندسبزبا مخدودیت صورت می گیرد،خاطرنشان کرد: کمربند سبز ظرفیت ارزشمندی در راستای ایجاد فضای تفرجگاهی طبیعی مناسب برای شهروندان مشهدی و زائران است که با افزایش کاشت تعداددرختان‌درسال جاری به حدودیک میلیون و۵۰۰ هزار اصله و اضافه شدن امکانات جدید، این محدوده به منطقه گردشگری شهر تبدیل می شود.

در این نشست اراضی کمربند سبزشهر مشهد نیز به عنوان یکی از نقاطی که می‌تواند زیر کشت این محصولات قرار گیرد مورد بررسی قرارگرفت تا در کنار ایجاد فضای سبز مناسب برای این کلانشهر، امکان ایجاد و توسعه اشتغال برای مردم را نیز در بر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز