خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی نیشابور مطرح کرد؛

کاهش ۵٠ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۰۵۹

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از کاهش ۵٠ درصدی تصادفات فوتی و ۴١ درصدی تصادفات جرحی درون شهری از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سرهنگ حسین دهقانپور در تشریح این خبر گفت: برای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در شهرستان نیشابور طرح های مختلف و بازدارنده ای از جمله گسترش فعالیت های فرهنگی، اصلاح مهندسی برخی معابر و نقاط حادثه ساز، توقیف و اعمال قانون رانندگان متخلف و پرخطر انجام که نتیجه آن کاهش حوادث رانندگی درون شهری شده است. 

وی افزود: کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی، کاهش ۴١ درصدی تصادفات جرحی و هم چنین ٧١ درصدی خسارتی از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان نیشابور نوید بخش مسئولیت پذیری، مشارکت و فرهنگ بالای شهروندان در کنار برخی اقدامات بازدارنده است. 

وی اظهار داشت: در سال ٩٨ نیز نسبت به سال ٩٧ هم شاهد کاهش ١١ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ١١ و ١۶ درصدی تصادفات جرحی و خسارتی در حوزه درون شهری بودیم. 

این مقام انتظامی در ادامه با تقدیر از تلاش ها و اقدامات بسیار موثر اعضاء شورای هماهنگی فرهنگ ترافیک شهرستان خصوصا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶٠ درصد نقاط حادثه ساز کارشناسی شده با کمک و همدلی مسئولان شهرستان اصلاح و بقیه نقاط نیز در دستور کار کارشناسی قرار گرفته است.

سرهنگ دهقانپور خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی نیز با کمک شورای فرهنگ عمومی شهرستان خصوصا حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری طرح های بسیار موفقی با هدف افزایش سواد ترافیکی، الگوسازی رفتارهای صحیح رانندگی انجام شده است که از مهم ترین آنها طرح آموزش همیاران مدرسه، برگزاری کلاس ها و کارگاه های مختلف آموزشی در طول سال گذشته برای قشرهای مختلف، استفاده از ظرفیت ائمه محترم جمعه و جماعات، تجلیل از نمونه های ترافیکی است. 

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در پایان این تلاش ها و اقدامات را نشان از عزم جهادی پلیس در جهت کاهش حوادث ناشی از رانندگی و تصحیح رفتارهای ترافیکی و فرهنگ سازی برای نسل نوجوان و جوان جامعه برشمرد و توصیه کرد: با رعایت حقوق دیگران الگوهای مناسبی برای فرزندان و آیندگان باشیم و با رعایت آن پلیس را در ارائه خدمات مضاعف یاری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز