خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور خبر داد:

۵۵ درصد از شبکه فاضلاب نیشابور تکمیل شده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۰۱۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور از تکمیل شدن ۵۵ درصدی شبکه فاضلاب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور ، علیرضا اخویان مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب نیشابور در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ۵۵ درصد از شبکه فاضلاب شهرستان نیشابور تکمیل گردیده اما این در حالی است که ۴۵ درصد از این شبکه در شهرستان اجرایی نشده است. 

وی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٧ درصد افزایش آب مصرفی را داشته ایم، افزود: میانگین مصرف آب برای هر فرد در روستاهای نیشابور ۲۵۶ لیتر و در شهر ۱۸۰ لیتر در شبانه روز می‌باشد در حالی‌که استاندارد مصرف هر شخص در شبانه‌روز ۱۵۰ لیتر است و کمترین میزان مصرفی آب در روستای اسحاق آباد است. 

وی با ابراز امیدواری بیان داشت: مطالعات انتقال آب سدبار به نیشابور انجام شده است و مخازن شهر در حال احداث و خط انتقال آب طی ٣ماه آینده راه اندازی خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه ١٩٠ اشتراک غیر مجاز در شهر و ماهیانه ٩٠ مورد در روستاها شناسایی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر نیشابور دارای ۵٠ هزار اشتراک فاضلاب، ١١٠ هزار اشتراک آب مصرفی و ۶٢ هزار مشترک روستایی نیز است. 

وی در خصوص میزان آب مصرفی نیشابور در هر بخش گفت: ٣ درصد از آب شرب شهرستان در بخش صنعتی و ٧ درصد برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌گردد که به دنبال جداسازی آب شرب از فضای سبز هستیم، همچنین مصرف آب در روستاهای ییلاقی نیشابور بیشتر می باشد، اجرای منطقه‌بندی آب شرب شهر نیشابور نیز در قالب پنج منطقه با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان در حال انجام است که ۶۰ درصد آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود، خروجی تصفیه خانه نیشابور برای استفاده در بخش کشاورزی مناسب است، اذعان داشت: ۵۵ درصد شبکه فاضلاب نیشابور اجرا شده که تکمیل باقیمانده آن با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌‌شود و طی چهار سال گذشته ۷۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب شهر نیشابور با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان انجام شده است.

اخویان با تأکید بر اینکه تابستان امسال به میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب در شهرستان مواجه هستیم، اعلام کرد: در سال جاری ۳۴ نقطه بحرانی در روستاهای نیشابور شناسائی شده است که برای رفع این بحران در قالب ۴۵ طرح نیازمند ۶۷ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای اعتبارات ملی فاضلاب نیشابور ۶۰ میلیارد در نظر گرفته شده بود که از این میزان هیچ مبلغی اختصاص نیافت، از ۱۲ میلیارد ریال اعتبارات برای طرح های آب شهری ۵۵ درصد و از ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات آب روستایی حدود ۸۰ درصد اختصاص یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ روستا در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود که از این تعداد ۵ روستا ثابت و مابقی فصلی و ۳۰ روستا خودگردان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز