خبرگزاری کار ایران

خسارت 30 میلیاردی ریالی «کرونا» به صنعت توریست و گردشگری کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۰۰۲

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ویروس کرونا به صنعت گردشگری و صنایع دستی استان، 300 میلیارد ریال خسارت زده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، امید قادری عنوان کرد: استان کرمانشاه همه ساله در ماه‌های اسفند و فروردین پذیرایی گردشگران خارجی و داخلی بود و معمولا در این دو ماه به اندازه هفت ماه عادی سال در حوزه گردشگری درآمد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: امسال به علت شیوع ویروس کرونا دقیقا در فصل گردشگری با تعطیلی اماکن تاریخی و موزه‌های استان، از پذیرفتن میهمانان باز ماندیم که همین با وارد کردن آسیب فراوانی به صنعت گردشگری، حدود هزار نفر را بیکار کرد.

وی به خسارت 30 میلیارد تومانی «کرونا» به صنعت گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه اشاره و بیان کرد: بخش گردشگری نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا با شیوع کرونا ضرر بسیار زیادی را متحمل شده که دولت‌ها برای جبران آن برنامه و سیاست‌های را دارند.

قادری افزود: 75 دفتر خدمات مسافرتی داریم که بیش از 18 میلیارد تومان آسیب دیده که مابقی خسارت‌ها به بخش صنایع دستی و میراث فرهنگی بوده که برآوردها صورت گرفته و لیست را به دولت تحویل داده‌ایم.

وی با اشاره به بخشودگی اجاره‌بها اماکن گردشگری و صنایع دستی وابسته به دولت با هدف جبران بخشی از زیان‌های بهره‌برداران از این اماکن، تصریح کرد: تعدادی از اماکن گردشگری تاریخی و موزه‌های استان که مانند سایر بخش‌های جامعه با شیوع کرونا تعطیل شده بودند با رعایت پروتکل‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی بازگشایی شده‌اند.

قادری ادامه داد: هتل‌ها تقریبا از هفته گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده‌اند، البته رستوران نیز به شرط ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت، بعد از عید سعید فطر بازگشایی می‌شوند.

وی ‌در پایان سخنان خود، گفت: برای جبران خسارت‌ها در دوران پساکرونایی برنامه‌های در دستور کار داریم که امیدواریم شاهد رونق بخش گردشگری در کرمانشاه 2020 باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز