خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل باشگاه تراکتور مطرح کرد:

همچنان مخالف برگزاری لیگ برتر هستیم/ قهرمانی پرسپولیس در این فصل را قبول می‌کنیم

کد خبر : ۹۱۵۸۴۳

مدیرعامل باشگاه تراکتور بر موضع این باشگاه مبنی بر خطرات احتمالی از سرگیری مسابقات لیگ فوتبال بر سلامت جامعه و بازیکنان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرمعصوم سهرابی درباره تصمیم سازمان لیگ برای شروع تمرینات و از سرگیری مسابقات لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: ما از روز اول اعلام کردیم که با شرایط کنونی مخالف برگزاری لیگ هستیم و الان نیز همین عقیده را داریم. اما تابع قانون هستیم و تمرینات‌مان را شروع کرده و با قدرت در مسابقات شرکت می‌کنیم. متاسفانه جوی ایجاد شده است که باشگاه‌های مخالف، مقصر قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به لغو دوباره تمرینات تیم‌های فوتبال باشگاهی در کشور ایتالیا، خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور اعلام کردند که مسابقات به شرط رعایت پروتکل‌های فیفا و ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌تواند برگزار شود ولی الان این تاریخ‌ها مطرح می‌شود و می‌گویند از اول خرداد تمرینات تیم‌ها شروع خواهد شد و از بیست‌ودوم مسابقات. سئوال من این است که کجای دنیا برای تیمی که تمریناتش به مدت 2 ماه تعطیل بوده، فقط 21 روز زمان برای آماده‌سازی بازیکنانش فرصت می‌دهند؟

مدیرعامل باشگاه تراکتور در مواجهه با این نظر که برنامه زمان‌بندی اعلام شده برای پیشگیری از عدم تداخل برگزاری لیگ با مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بوده است، لیگ باشگاهی کشور آلمان را مثال زده و گفت: رقابت‌های بوندسلیگای آلمان درحالی شروع شد که در هفته اول 6 بازیکن مصدوم شدند. من با جدول مسابقات کاری ندارم و بدون اینکه اعلام موضع کنم سئوال می‌کنم که هدف از برگزاری مسابقات فوتبال چیست؟

هزینه‌کرد به جای درآمدزایی و معامله دو سر باخت!

وی در ادامه غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی و درآمد را از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی بیان کرده و عنوان داشت: در کشور ما بحث درآمد وجود ندارد و هزینه می‌شود. این هزینه‌ها نیز بدین خاطر انجام می‌شود تا اوقات فراغت جوانان را غنی‌سازی کرده و نشاط اجتماعی را برای آنان مهیا کنیم.

سهرابی مطرح کرد: حرف من این است که وقتی قرار است مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود، در این صورت غنی‌سازی اوقات فراغت و نشاط اجتماعی در کار نخواهد بود چون تماشاگری در ورزشگاه حضور نخواهد داشت؛ از سویی دیگر، ما هم هزینه خواهیم کرد و هم سلامت بازیکنان‌مان را به خطر خواهیم انداخت. بنابراین، بخشی از مخاطرات برگزاری لیگ، شیوع ویروس کروناست و بخشی دیگر فشردگی تمرینات و مسابقات که سلامتی ورزشکاران را تهدید می‌کند.

منافع ملی برای ما اولویت دارد

مدیرعامل باشگاه تراکتور هشدار داد: خدایی ناکرده اگر برای بازیکنان اتفاقی بیافتد آسیب آن علاوه بر باشگاه‌ها به تیم ملی نیز خواهد رسید. در مقطع کنونی برای ما منافع ملی نیز در اولویت است و دوست نداریم تیم ملی کشورمان که در مهره ماه در مسابقات مقدماتی جام جهانی حاضر خواهد شد یا نمایندگان‌مان در لیگ قهرمانان آسیا لطمه ببیند، ولو اینکه خوشبختانه تیم ما در جدول شرایط خوبی دارد و با تیم دوم هم امتیاز هستیم.

قهرمانی پرسپولیس؟ قبول می‌کنیم!

سهرابی در واکنش به این سئوال که اگر مسابقات نیمه‌تمام می‌ماند و پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی می‌شد، موضع باشگاه تراکتور چه بود و آیا با اعلام قهرمانی موافقت می‌کردید یا خیر، گفت: سازمان لیگ هیات رئیسه دارد و اگر نظر این هیات اعلام قهرمانی پرسپولیس باشد ما قبول می‌کنیم. 

باید همه جوانب را در نظر بگیرند
وی در خاتمه با تأکید بر آسیب‌های احتمالی شروع لیگ برای تیم ملی و باشگاه‌ها، متذکر شد: مخالفت ما به منزله فرار نیست بلکه می‌خواهیم نهادهای تصمیم‌گیرنده تمامی جوانب را در نظر بگیرند. حتی اگر لیگ تعطیل شود ما حق‌الزحمه و قرارداد بازیکنان و اعضای تیم را پرداخت خواهیم کرد و درخواست ما این است که همه عواقب کار را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز