خبرگزاری کار ایران

مقام‌های قضایی شهرستان کلیبر تاکید کردند:

حساسیت دستگاه قضایی در حراست از جنگل‌های ارسباران

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۳۷

مقام‌های قضایی شهرستان کلیبر اعلام کردند: این مجموعه در حفظ و حراست از جنگل های قره داغ (ارسباران) حساس است و بر اقدامات پیشگیرانه از آتش‌سوزی احتمالی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس دادگستری شهرستان کلیبر در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با محوریت حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع در فصل گرما، افزود: حفظ و مراقبت از این اراضی و پهنه های جنگلی جزو رسالت ها و وظایف مهم مجموعه دستگاه قضایی استان و شهرستان است.

مهدی قریشی زاده با اشاره به اهمیت منابع ملی و به ویژه جنگل های وسیع ارسباران، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد افزایش تعداد آتش سوزی در این جنگل ها بوده ایم که نمونه بارز آن آتش سوزی های گسترده ای بود که پارسال اتفاق افتاد و به یک دغدغه استانی تبدیل شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ضرورت دارد تدابیری جهت پیشگیری از وقوع دوباره این گونه حوادث و حفظ منابع ملی واقع در جنگل های ارسباران اندیشیده شود.

قریشی زاده اضافه کرد: در این راستا باید دستگاه های مربوطه نظارت خود را بیشتر کرده و علاوه بر شناسایی محل های حادثه ‌خیز و کانون های پرخطر، با افزایش گشت ها و نصب تابلوهای هشدار نسبت به آماده سازی نیروهای متبحر و آموزش دیده برای این کار اقدامات لازم را انجام دهند. 

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کلیبر نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه قضایی شهرستان با ۲ نوع از جنگل های مناطق حفاظت شده و غیرحفاظت شده مواجه هستیم، گفت: حفظ و حراست از هر کدام از آنها به ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان واگذار شده است و این تفاوت نباید موجب سردرگمی در مدیریت موضوع شود.

جواد حق وردی‌پور با تاکید بر ضرورت آمادگی لازم مسئولین متولی امر برای مهار آتش سوزی های احتمالی، افزود: در صورتی که قصوری از ناحیه دستگاه های متولی در  این رابطه صورت بگیرد، دستگاه قضایی شهرستان بی هیچ اغماضی با موضوع برخورد خواهد کرد.

وی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم را قدمی مؤثر در پیشگیری از حوادث مشابه آتش سوزی سال گذشته در جنگل های ارسباران عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه این موضوع فقط اختصاص به شهرستان ندارد و موضوعی فراشهرستانی و ملی است، همه باید احساس مسئولیت کنند و آموزش های لازم به مردم باید از طریق رسانه های گروهی و فضای مجازی داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز