خبرگزاری کار ایران

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان:

خسارت مراکز فرهنگی قزوین با پرداخت تسهیلات جبران نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۳۳

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی به مراکز فرهنگی از جمله سینماها که به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند، جبران نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ناصر ایزدفر اظهار کرد: ضرر و زیان مالی  تعطیلی بلند مدت مراکز فرهنگی و هنری به علت شیوع ویروس کرونا فاجعه بار است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خسارات وارده به سینماها و مراکز فرهنگی را تا این لحظه برآورد و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان افزود: برای جبران بخشی از این ضرر و زیان مالی سازمان سینمایی طی مصوبه‌ای اعلام کرده که به ازای هر سالن سینما مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه به سینماها پرداخت خواهد کرد .

ایزد فر با اشاره به فعالیت ۲ سینما در شهر قزوین و ۲ سینما سیار در شهرهای تاکستان و آبیک  ادامه داد: هر کدام از این سینماها از یک سو به دلیل نداشتن درآمد و از سوی دیگر با وجود کارمندان و هزینه‌هایی جاری تحت فشار هستند و پرداخت وام ۱۰۰ میلیون ریالی چاره کار نخواهد بود .

وی تاکید کرد: دولت باید نگاه حمایتی ویژه‌ای به سینماها داشته باشد و ادامه دار بودن تعطیلی سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی، اهالی فرهنگ و هنر را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی در خصوص بازگشایی سالن‌های سینما گرفته نشده و این اداره کل پیرو نظرات ستاد ملی کرونا است و حتی در شهرهای سفید نیز سینماها فعالیت خود را شروع نکردند.

 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر سینماهای قزوین سالن‌ها، صندلی‌ها و کل فضای داخلی را ضدعفونی و گندزدایی کردند و هر زمان که اعلام بازگشایی و فعالیت مجدد به آنها داده شود، آمادگی لازم برای ادامه فعالیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

ایزدفر با اشاره به بخشودگی بیمه هنرمندان در سه ماهه امسال افزود: این اقدام برای بسیاری از هنرمندان موثر بود و بیش از ۷۰۰ هنرمند قزوینی از این مزیت بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: صنوف فرهنگی و هنری که  بیمه آنها تابع سازمان تامین اجتماعی است در صورتی که حق بیمه خود را طی سال پرداخت کرده باشند از بیمه بیکاری بهره می‌شوند.

استان قزوین دارای ۲ سینما در شهر قزوین و ۲ سینما سیار در شهرستان‌های آبیک و تاکستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز