خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان:

بیش از ۷۶ هزار ورزشکار قزوینی از بیمه ورزشی بهره مند شدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۷۹۹

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قزوین گفت: ۷۶ هزار و ۳۳۱ ورزشکار قزوینی در سال گذشته از بیمه ورزشی بهره مند شدند که نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۵.۵ کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدرضا مدبر اظهار کرد:  سال ۹۷، ۸۰ هزار و ۵۳۴ ورزشکار شامل ۴۱ هزار و ۴۴۳ مرد و ۳۹ هزار و ۹۱ بانو در استان بیمه ورزشی دریافت کرده بودند که این رقم با چهار هزار و ۲۰۰ نفر کاهش به ۷۶ هزار و ۳۳۱ نفر شامل ۳۹ هزار و یک مرد و ۳۷ هزار و ۳۳۰ زن رسید.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اضافه کرد: مهمترین علت کاهش تعداد ورزشکاران بیمه شده استان در سال گذشته، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی در ماه‌های آخر سال بوده است.

مدبر با اشاره به رشته‌هایی که بیشترین آمار بیمه ورزشی را داشته اند، افزود: ورزش‌های همگانی با ۱۳ هزار و ۳۳۹ نفر، فوتبال با ۱۰ هزار و ۱۶۱ نفر، بدنسازی با ۹ هزار و ۸۷۲ نفر، ژیمناستیک ۶ هزار و ۹۳۲ نفر و والیبال با پنج هزار و ۷۲۳ نفر بیشترین بیمه شدگان ورزشی را در سال گذشته داشته اند.

وی با اشاره به تعطیلی باشگاه‌های ورزشی استان به دلیل شیوع کرونا، گفت: ورزشکاران و مربیان استان که دارای بیمه هستند می‌توانند با ارسال کد ملی به سرشماره ۵۰۰۰۴۳۰۳ از آخرین وضعیت بیمه ورزشی خود مطلع شوند.

این مسئول با اشاره به صدور آنلاین بیمه ورزشی و حذف کارت فیزیکی، اضافه کرد: ورزشکاران استان می‌توانند برای تمدید یا ثبت نام جدید به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کرده و به صورت برخط و غیرحضوری ثبت نام کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان با اشاره به ارائه خدمات ویژه به بیمه شدگان ورزشی استان، افزود: هزینه‌ صدور بیمه‌های ورزشی در سال جاری افزایشی نداشته و همان ۲۰ هزار تومان سال گذشته است و ورزشکاران استان می‌توانند با دریافت این کارت از خدمات مشاوره تغذیه، روانشناسی، دوره‌های آموزشی و دریافت گواهی سلامت با تخفیف استفاده کنند.

مدبر بیان کرد: اگر ورزشکاری آسیب ببیند و تا ۱۴ روز به هیات پزشکی ورزشی استان اطلاع دهد تا سقف ۹ میلیون تومان حمایت می‌شود و اگر دارای سه سال بیمه متوالی باشد تا سقف ۱۰ و نیم میلیون تومان حمایت خواهد شد.

وی عنوان کرد: انجام عمل جراحی نیمه رایگان، ارایه خدمات فیزیوتراپی با تخفیف تا ۴۰ جلسه برای ورزشکاران آسیب دیده و ارایه خدمات فیزیوتراپی برای دارندگان کارت تا ۳۰ درصد تخفیف از دیگر خدمات ویژه به بیمه شدگان ورزشی استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز