خبرگزاری کار ایران

در ارزیابی وزارت علوم؛

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به عنوان برترین پژوهشگاه کشور انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۷۶۴

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان برترین پژوهشگاه کشور در حوزه تعاملات علمی بین المللی در سال ۱۳۹۸ انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، حسین سالار آملی در دهمین نشست سراسری معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری وزارت علوم، گفت: ۱۲ شاخص برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و ۸ شاخص برای پارک‌های علم و فناوری تعریف کرده و در این چارچوب اطلاعات را جمع آوری و راستی آزمایی کردیم که در نهایت، پنج مرکز به عنوان مراکز برتر در بین پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، قابل تقدیر شناخته شدند.

وی در خصوص انتخاب پژوهشگاه ژنتیک به عنوان پژوهشگاه برتر اظهار داشت: دلیل انتخاب پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به عنوان پژوهشگاه برتر، این بود که در بین اطلاعات ارسالی از پژوهشگاه‌های کشور پژوهشگاه مذکور با ۵۶ همکاری مشترک، اساتید خارجی، ۹ پروژه مشترک بین المللی، ۷ پروژه با ایرانیان مقیم خارج از کشور، و ۹ شرکت دانش بنیان، کمیته ارزیابی را متقاعد کرد تا پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را به عنوان پژوهشگاه برتر در حوزه علم و فناوری بین المللی در سال ۱۳۹۸ برگزیند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی ادامه داد: در بررسی وضعیت دانشگاه‌ها نیز تعداد ۷۳ دانشگاه نیز در سطح یک بررسی شدند و دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان دانشگاه برتر، شایسته و قابل تقدیر شناخته شد. این دانشگاه، ۲۹۶ طرح با استادان خارجی و ایرانیان مقیم خارج، داشته است. ضمن، آنکه، با داشتن ۴۰۰ مقاله بین المللی توانسته است بیشترین گرنت بین المللی را جذب کند. حضور در رتبه بندی های معتبر جهانی نیز یکی دیگر از شاخص‌های دانشگاه علم و صنعت ایران، بود. و دانشگاه گیلان نیز با داشتن ۷۳ طرح مشترک، به عنوان دانشگاه برتر در سطح دو دانشگاه ها، انتخاب شد. ۲۳۴ مقاله مشترک علمی و حضور در رتبه بندی های معتبر جهانی، از جمله شاخص‌های دیگری بوده که که به گفته قائم مقام وزیر در امور بین الملل، دانشگاه گیلان را شایسته تقدیر و انتخاب کرده بود. پارک علم و فناوری یزد نیز با ۲۷۵ شرکت دانش بنیان و سه شرکت خارجی در کنار راه اندازی سه شرکت در خارج از کشور، نامزد نهایی پارک علم و فناوری برتر در سال ۱۳۹۸ شد.

سالار آملی رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی با تقدیر از دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی از نوآوری و گسترش خوبی در فعالیت های علمی بین الملی برخوردار بوده، و دستاوردهای شگرفی داشته است. اگرجه شاخص های تعریف شده برای ارزیابی فعالیت بین المللی عمدتا" فنی بوده، دانشگاه علامه طباطبایی توانسته با پذیرش ۲۳۶ دانشجوی بین المللی و ۹ طرح مشترک، یکی از دانشگاه های برتر در تعاملات بین المللی در سال ۱۳۹۸ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز