خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

رشت خسارت‌های بسیاری از بی‌ثباتی مدیریتی دیده است/ همواره با بحران روبرو بودم / عملکردم قابل دفاع است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۷۱۵

شهردار رشت گفت: بی‌ثباتی مدیریتی و تغییرات مداوم مدیران از آسیب های جدی مدیریت شهری است و تاکنون رشت خسارت‌های بسیاری از این عدم ثبات دیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، ناصر حاج‌ محمدی در دیدار با سرپرستان خبرگزاری‌های استان گیلان در دفتر کارش گفت: رشت ۱۱ ماه با سرپرست اداره شده است و پس از آن زمانی من کار را تحویل گرفتم بسیاری از پروژه‌ها به اصطلاح ماده ۴۸ خاتمه پیمان شده بودند و خسارت های سنگین به شهرداری وارد شده بود.

وی افزود: من وارث بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شدم و از روزی که شروع به کار کردم تقریباً همیشه با بحران در رشت رو به ‌رو بودم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه علاقمند است با رسانه‌های گروهی بیشتر در ارتباط باشد، گفت: متاسفانه فشارهای بسیاری را تحمل می‌کنم و بحران‌سازی ها، تنوع کار، کمبود فرصت و بسیاری موضوعات از این دست این فرصت و امکان را تاکنون نداده که بیشتر با شما دیدار و گفت‌و گو داشته باشم.

حاج محمدی خاطر نشان کرد: مجموعه‌ شهرداری رشت از سال ۹۸ به طور مداوم با اتفاقات گوناگون و عجیب و غریب دست و پنجه نرم کرده است. تا آمدیم مسائل رشت را بررسی کنیم گرفتار مصیبتی شدیم که ۳۵ سال دامنگیر رشت بوده و لندفیل سراوان که یکی از بزرگترین مرکز دفن زباله کشور محسوب می‌شود فکر و ذهن ما را به خود معطوف کرد و وقتی من شهردار شدم تابلوی روز شماری نصب شده بود که حدود ۱۰۰ و اندی روز را نشان می‌داد؛ بدین معنا که می بایستی مشکل در این مدت حل شود و خدا خواست با برنامه ریزی و سرکشی مداوم اتفاقات خوبی هم رقم خورد و تصفیه‌ خانه‌ای که از سال ۱۳۹۵ قراردادش منعقد شده و تا تیرماه ۹۸ کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی مسئله دیگر را موضوع افزایش قیمت بنزین و تبعات پس از آن دانست که به شدت شهرداری رشت را متاثر کرد و این افزایش قیمت سبب کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها در شهرداری شد.

 حاج‌محمدی در ادامه اظهار کرد: در ادامه با بحران برف رو به ‌رو شدیم و شهرداری و همکارانمان با جدیت تمام و در حد توان خود پنج شبانه‌ روز درگیر شدند و زیرساخت معابر شهری و فضای سبز آسیب جدی دیدند و به دنبال آن موضوع شیوع ویروس منحوس کرونا پیش آمد و شهرداری مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و نسبت به کاهش حضور کارمندان اقدام کرد و درآمد شهرداری به شدت کاهش یافت به گونه‌ای که اسفندماه که یک چهارم بودجه شهرداری را تامین می‌کرد کاهش شدید داشت و فشار بسیار سنگینی بر مدیریت شهری وارد شد.

شهردار رشت گفت: موضوع مصائب کرونا هنوز تمام نشده است که با چالش جدیدی بنام طرح سئوال از شهردار مواجه شدم.

وی گفت: پیش از این به من گفته‌بودند که کار شهردار در شهر رشت از کلیه شهرهای دیگر کشور سخت تر است اما هرگز تصور چنین وضعی را نداشتم.

حاج‌محمدی ضمن توجه دادن نمایندگان خبرگزاری های استان گیلان به مجموعه فعالیت هایی که در شهرداری رشت در طول زمان تصدی وی انجام شده است، به تشریح اقدامات انجام شده از ابتدای حضورش در رشت تاکنون پرداخت و آن را اقداماتی قابل دفاع توصیف کرد.

گزارش شهردار به نمایندگان رسانه‌های گروهی حاضر در این نشست شامل اقدامات انجام شده در لندفیل سراوان، اجرای تصفیه‌خانه زباله‌ها، پروژه‌‌های توسعه کارخانه کود آلی، پروژه‌ های سرمایه‌گذاری از جمله فیبرنوری، پارک آبی گیل لند که بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری تاریخ شهر رشت است و هم‌اکنون قرارداد آن به امضا رسیده است ، تنظیم تفاهمنامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، پیگیری اجرای طرح تراموای شهری ، اصلاح و توسعه فضای سبز، پروژه‌های عمرانی از جمله نهضت آسفالت و...بوده است.

وی در پاسخ به پرسش مهم یکی از سرپرستان خبرگزاری های استان گیلان مبنی بر دخالت های موجود در عزل و نصب و فشار بر شهردار از طرف شورا گفت: تقریبا این موضوع در شهر رشت مرسوم بوده و به عنوان ابزار قدرت از آن استفاده می‌شده و این موضوع باعث بی‌ثباتی مدیریت و از بین رفتن ابتکار و نوآوری در شهرداری شده و باعث روزمرگی و بی انگیزگی در بین انگیزگی مدیران شده بود.

حاج‌محمدی گفت: شورای شهر برانگیخته شده از متن جامعه و مردم است و اصلی‌ترین کار آنها هم نظارت بر کار شهرداری است اما قانون مشخص کرده که شورا در عزل و نصب ‌ها نباید دخالت کند. شاید نظر مشورتی بدهد، اما مستقیماً نمی‌تواند عزل و نصب کند و دخالت شورا در انتصابات در هیچ جای قانون اشاره نشده است.

در ادامه وی با پرسش های تک‌تک سرپرستان خبرگزاری های استان گیلان به ترتیب پاسخ گفت.

گفتنی اینکه پیش از سخنان ناصر حاج‌محمدی در این جلسه علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت با خیرمقدم گویی به حاضران و تبریک فرا رسیدن هفته روابط عمومی و ارتباطات این روز را به همه دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی تبریک گفت و خاطر نشان کرد: هر روز از هفته ارتباطات، نامی مشخص دارد و امروز به نام «روابط عمومی و سواد رسانه‌ای» نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: شهردار همواره بر ارتباط با رسانه‌های گروهی تاکید دارند و ما در زمینه ارتباط با رسانه‌های گروهی برنامه ریزی خوبی انجام دادیم و در دیدار اول در نشست با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان و جمعی از پیشکسوتان مدیران روزنامه‌های استان به بحث و بررسی و چگونگی برقراری ارتباط پرداختیم و پس از آن به دلیل شرایط کرونایی قدری فاصله برگزاری این جلسات طولانی شد تا اینکه امروز دومین جلسه را با سرپرستان خبرگزاری های استان ترتیب دادیم و پس از آن در خدمت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و مطبوعات مکتوب هستیم.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل همچنین گفت: ما بر تداوم این جلسات تاکید داریم و امیدواریم در آینده هم استمرار یابند.

رشت خسارت‌های بسیاری از بی‌ثباتی مدیریتی دیده است/ همواره با بحران روبرو بودم / عملکردم قابل دفاع است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز