خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین:

راه‌اندازی شورای عالی عشایر در تقویت اقتصادی روستاها موثر است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۲۲

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: برنامه‌ریزی راهبردی، تقویت اقتصادی و سیاست گذاری امور روستاها با راه‌اندازی شورای عالی عشایر و توسعه روستایی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکرم نجفی اظهار کرد: بدون شک نداشتن یک متولی خاص در رسیدگی به امور روستاها یکی از عمده دلایلی است که تاکنون منجر به توسعه نیافتن این مناطق در کشور شده و کارهای صورت گرفته در این حوزه نیز تاکنون از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی که هر یک به نوعی وظیفه رسیدگی به امور این بخش را داشته‌اند، صورت گرفته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری، نگاه جزیره‌ای به امور روستا از سوی بخش‌های مختلف را یکی از دلایل کارکردهای غیراصولی در این حوزه دانست و افزود: متاسفانه موازی کاری در رسیدگی به امور روستاها از سوی دستگاه‌های ذیربط باعث شده تا منابع اعتباری که به این مناطق تخصیص داده شده به درستی هزینه نشود.

نجفی با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، از اواخر فروردین ماه امسال شورای عالی عشایر و توسعه روستایی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور و به منظور انسجام بخشی به فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی و هم افزایی در امر توسعه و عمران مناطق روستایی و عشایری تاسیس شد.

وی، تقویت بنیه اقتصادی و یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های موجود روستا و همچنین استفاده از ظرفیت موسسات و نهادهای مردم نهاد و خیران را از دیگر رویکردهای این شورا دانست و گفت: تمامی تعاملات، ارتباطات، اجرای مصوبات و هماهنگی لازم با شورای عالی عشایر و توسعه روستایی در سطح استان و شهرستان از طریق شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی توسعه شهرستان انجام خواهد شد و از این پس شاهد اجرای دقیق برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه روستایی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت و توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این مناطق خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز