خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در قزوین از خردادماه پرداخت می شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۰۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت : فرآیند پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان قزوین به تدریج از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و کارفرمایانی که بیمه نیستند نیز می‌توانند تسهیلات حمایتی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی اظهار کرد: پرداخت وام به مشاغل و صنوف مختلف از جمله صنوف فرهنگی و هنری یکی از سیاست‌های حمایتی دولت در دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در مرحله اول فرآیند آغاز این وام، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صاحبان کسب‌ و کار از ۱۳ رسته شغلی پیامک ارسال کرد و در مرحله دوم ثبت نام اینترنتی این افراد از روز چهارشنبه هفته گذشته در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir آغاز شد.

اسماعیلی یادآورشد: کارفرمایانی که پیامک دریافت نکرده اند با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۷۷۴۰۵ الی ۱۲ تماس حاصل فرمایند و در هر صورت در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی افزود: شرط دریافت این وام این است که کارفرمایان باید لیست بیمه را تا پایان فروردین ماه امسال به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند ، بنابراین مشاغلی که بیمه نیستند مشمول دریافت وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی کرونا نمی‌شوند.

به گفته این مسئول، در مصوبه ستاد اقتصادی کرونا، پرداخت وام به مشاغلی که بیمه هستند در اولویت است؛ اما پیگیری هایی در حال انجام است تا از صاحبان مشاغلی که مجوز دارند ولی بیمه نیستند نیز به نوعی حمایت شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: هفته گذشته اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری که در سایت وزارت ارشاد ثبت نام کرده بودند به وزارت کار ارسال شد که قرار است در این هفته جمع‌بندی شود و براساس چارچوب‌های معین، در سامانه کارا می‌نشیند و فرایند تخصیص حمایت از این مشاغل نیز آغاز می‌شود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: این اطلاعات قرار است در ستاد کرونا بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود که چه مبلغی با چه شرایطی به این افراد تعلق گیرد.

وی زمان بازپرداخت وام را  از اوایل مهر ماه اعلام کرد که دو سال نیز طول خواهد کشید.

این مسئول اعلام کرد: در استان قزوین، ۱۱۷ نفر سینماگر، ۱۴۰ نفر اهل موسیقی، ۳۴ نفر خوشنویس، ۳۴ نفر هنرمند تعزیه، ۱۳۳ نفر در فن نمایش، ۴۰ نفر نویسنده، ۸۵ خبرنگار و ۱۱۷ نفر در هنر تجسمی فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز