خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد مطرح کرد؛

حمایت معین اقتصادی شهرستان مشهد از اشتغال آفرینی در حوزه گیاهان دارویی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۵۳۹

معاون مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: اگر بتوانیم با همکاری سازمان‌ها ، حلقه‌های مفقوده موجود صنعت گیاهان داروئی را شناسایی کنیم ، می‌توان گام بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نخستین کارگروه تخصصی مدیران و فعالان حوزه گیاهان دارویی خراسان رضوی به همت اداره معین اقتصادی شهرستان مشهد تشکیل شد تا بابررسی و شناسایی ظرفیت دستگاه‌های مختلف استان ،در این زمینه بتواند گامی موثر در اشتغال‌زایی بردارد.

در این نشست اراضی کمربند شهر مشهد نیز به عنوان یکی از نقاطی که می‌تواند زیر کشت این محصولات قرار گیرد مورد بررسی قرارگرفت تا در کنار ایجاد فضای سبز مناسب برای این کلانشهر، امکان ایجاد و توسعه اشتغال برای مردم را نیز در بر داشته باشد.

معاون مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد درحاشیه این کارگروه گفت: یکی از معضلات کلان‌شهرها عدم تحقق مدیریت واحد شهری است و با توجه به ظرفیت‌های  موجود در شهر مشهد می توان در قالب تفاهم نامه‌هایی به ایجاد اشتغال در این شهر کمک کرد. 

محسن داودی افزود: بر همین اساس طرحی در این جلسه مطرح شد تا با استفاده از ظرفیت آموزش به کارگران ساختمانی سرگذر، بتوانیم برای این افراد شغل پایداری در زمینه جمع‌آوری گیاهان دارویی ومواردی ازاین دست ایجاد شود.

وی ادامه داد: مقرراست با دعوت از افراد صاحب تخصص در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه گسترده گیاهان دارویی در زمینه های بهداشت و درمان ، غذا و دارو و استاندارد همچنین صنعت ،معدن وتجارت بتوانیم گامهای موثری در استفاده از ظرفیت های پنهان این محصول استراتژیک درسطح شهرمشهدوخراسان رضوی برداریم.

این مسئول، مهمترین موانع موجود در مورد گیاهان دارویی را مرتبط با بازار یابی، خشک فروشی و فراوری آنها دانست و گفت: اگر بتوانیم با همکاری سازمان‌ها ، حلقه‌های مفقوده موجود در این صنعت را شناسایی کنیم ، می‌توان گام بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار فراهم آوریم .

داودی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهدبه عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهدمقدس همزمان باسال جهش تولیدتمام‌توان وتلاش خودرامصروف شناسایی وبسترسازی برای ایجادوهمچنین پایدارنمودن اشتغال وکارآفزینی که مدنظرمقام‌معظم رهبری نیزهست،نموده است.

معاون مدیرکل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهدهمچنین درخصوص تشکیل این اداره کل دراواخرسال گذشته اطهارداشت:مسائل وموضوعات مختلفی فی مابین شهرداری وسازمان ها وادارات ونهادهای مختلف دولتی وخصوصی وجودداشته ودرجریان است که نیازبه پیگیری ویژه وجدی دارد،لذامدیریت شهری مشهدباهدف پیگیری جدی این موارد،اصلاح تعاملات بین شهرداری وسازمان های دیگر،این اداره کل را تشکیل تا به نوعی درمسیرتحقق مدیریت واحدشهری هم قدم برداشته باشد.

وی اضافه کرد:در این راستا تاکنون‌۲۶ تفاهم‌نامه با سازمان ها و نهادها منعقد شده و مسائل فی مابین نیز با تعداد زیادی از سازمان ها حل و مابقی نیزدرحال پیگیری مستند و کارشناسی است.

داودی درخصوص معین اقتصادی هم یادآورشد: مدیریت شهری مشهد در راستای اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی اداره ای را ذیل اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری به نام معین اقتصادی راه اندازی کرده که یکی ازاهداف اصلی آن ،پیگیری موضوع اشتغال وکارآفرینی است ودراین راستا تاکنون با بیش از ۱۴۰کارآفرین بخش خصوصی نیزتفاهم‌نامه همکاری ایجادوتوسعه اشتغال را امضا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز