خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛

آمار ابتلا به کرونا ویروس در استان نسبت به میانگین کشوری ۴۰ درصد پایین‌تر است/ ۹۰ درصد شیوع کرونا ویروس در تجمعات و مهمانی‌ها انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۴۶۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ۹۰ درصد انتقال کرونا ویروس از طریق برگزاری مجالس شادی، مهمانی‌های خانوادگی و مجالس ترحیم صورت می‌گیرد، گفت: باید از برگزاری تجمعات جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، مجید شیرانی ۲۹ اردیبهشت‌ماه در ستاد مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از لحاظ تعداد بستری و بیماران مبتلا به کرونا ویروس استان وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: آمار ابتلا به کرونا ویروس در استان نسبت به میانگین کشوری ۴۰ درصد پایین‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید  کرد: چهارمحال و بختیاری در بحث درمان به روش‌های پیشرفته درمانی مجهز شده است، همچنین در روش‌های پیشگیری و درمان طرح‌های پژوهشی کیفی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه روند درگیری با کرونا ویروس طولانی شده،خاطرنشان کرد: امروز خستگی کادر درمان از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ما در آینده است، بنابراین باید تمهیداتی برای تشویق و بالابردن انگیزه کادر درمان و پرسنل صورت بگیرد.

شیرانی ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی در پرداخت پاداش به کادر درمانی مواجه است، زیرا بحث پیشگیری و مبارزه با کرونا هزینه‌های بسیاری را به دانشگاه تحمیل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه خرید وسایل حفاظتی و ضدعفونی در استان با جدیت دنبال می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده اجازه ندادیم کمبودی در این حوزه در مراکز درمانی احساس شود.

وی با بیان اینکه وضعیت استان‌های خوزستان و لرستان قرمز است، گفت: ورود مسافران از این استان‌ها در روزهای آینده به چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است و باید تدبیری اندیشیده شود.

شیرانی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد انتقال کرونا ویروس از طریق برگزاری مهمانی‌های خانوادگی، مجالس شادی و ترحیم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید از برگزاری تجمعات جلوگیری کنیم.

در ادامه جلسه عبدالرضا علی‌محمدی دادستان شهرستان شهرکرد با بیان اینکه بحث اسکان مسافر در منازل شخصی نگران‌کننده است، اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر اجاره موقت منازل در سطح استان و شهرستان شهرکرد به گردشگران و مسافران وجود دارد، باید به مشاوران املاک دستور دهیم که از اجاره موقت منزل به ساکنان استان‌های مجاور خودداری کنند.

وی افزود: در هتل‌ها غربالگری از مسافران ورودی از استان‌های لرستان و خوزستان با جدیت دنبال شود.

علی‌محمدی در خصوص ورود مرغ از استان‌های شمالی به چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد ورود مرغ از سایر  استان‌ها در شرایط فعلی ممنوع اعلام شد، اما مشاهده می‌شود که مرغ شمال در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی خواستار تشدید و نظارت بهداشتی بر اصناف و کنترل قیمت‌ها شد.

فرحناز قائدامینی ۲۷ اردیبهشت در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه ۱۸۷۶ مدرسه بازگشایی شد، اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته از ۱۰۰۰ مدرسه مورد بازدید قرار گرفت تا از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اطمینان حاصل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بالای ۹۸ درصد معلمان و مدیران در مقاطع تحصیلی مختلف در روز ۲۷ اردیبهشت در مدارس استان حضور داشتند، گفت: به طور میانگین در متوسطه دوم حدود ۱۷ درصد، در متوسطه اول ۲۰.۴ درصد و در مقطع ابتدایی حدود ۳۷ درصد دانش‌آموزان در مدارس برای رفع اشکال حاضر شدند.

وی با بیان اینکه طبق آمار دانش‌آموزان ساکن در روستاها بیش از دانش‌آموزان مدارس شهرها در کلاس‌های رفع اشکال شرکت کردند، افزود: حدود ۵۷ معلم در روز ۲۷ اردیبهشت غیبت داشتند که این عدد نسبت به میزان غیبت معلمان در کشور کمترین آمار را به خود اختصاص داد.

در پایان جلسه فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد:  مخالف بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم، زیرا ورود دانشجویان از سایر استان‌ها عامل انتشار گسترده کرونا ویروس در خوابگاه‌ها است.

وی تأکید کرد: در روزهای آتی باید ورودی‌ها به از استان‌های هم‌جوار از جمله لرستان و خوزستان با حساسیت بالایی کنترل شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان گفت: آموزش‌های بهداشتی لازم درباره کرونا ویروس به عشایر داده شود و به مدت ۲ هفته از تردد در سطح استان خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز