خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت استان اذربایجان غربی:

جهش تولید با افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی ممکن خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۴۱۸

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: برای رسیدن به هدف مطلوب و مد نظر باید صادرات تولیدات داخلی که لازمه تولید است جهش یابد و لازمه جهش تولید جهش صادرات کالاهای غیر نفتی است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا بابایی بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری فرموده‌اند، برای رسیدن به هدف مطلوب و مدنظر باید صادرات تولیدات داخلی که لازمه تولید است جهش یابد و لازمه جهش تولید جهش صادرات کالاهای غیر نفتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه از اواخر سال گذشته شیوع کرونا ویروس در جهان بیشتر مرزها را بست و تبادلات ورودی و خروج کالاها را با مشکل مواجه ساخت، صادرات و واردات کالا به کشورمان نیز تا حدودی کاهش یافت اما با مذاکراتی که با کشورهای همسایه انجام شد مراحل صادرات و واردات به روال عادی باز می‌گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به استقرار جغرافیای کشور در مسیر کریدور شرق به غربی این موقعیت برای کشور یک امتیاز محسوب می‌شود و به دلیل اینکه یک پنجم پایانه‌های مرزی کشور دراستان آذربایجان‌غربی مستقر شده به خصوص مرز بین کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان که دروازه ورود آسیا به اروپا محسوب می‌شود باید از این موقعیت نهایت استفاده را کرد.

بابایی تأکید کرد: آذربایجان‌غربی در دروازه ورود به اروپا بهترین مزیت برای رسیدن به اهداف جهش صادراتی و در نتیجه آن جهش تولید است که لازمه آن ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای صادرات با حجم بالا است.

وی بیان کرد: با توجه به عضویت کشور در اتحادیه اورآسیا و دسترسی از مرزهای استان به کشورهای عضو، آذربایجان‌غربی می تواند در عملی شدن تعهدات کشور، توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی و تبدیل استان به کریدور تجاری و صادراتی نقش بسزایی ایفا و ارزش افزوده زیادی برای استان ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز