خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبرداد؛

«مراکز مثبت زندگی» بهزیستی در زنجان تاسیس می شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۲۳۱

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، از اعلام فراخوان تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی خبرداد و گفت: این مراکز به منظور ارائه خدمات سریع‌تر به مددجویان بهزیستی تاسیس می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی قیداری، اظهار کرد: برای اجرای بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند ۴ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی در سازمان بهزیستی، مراکز مثبت زندگی تاسیس خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، افزود: دستورالعمل مکتوب در ماه‌های گذشته آماده و در خصوص نحوه تشکیل مراکز، نحوه آموزش پرسنل، شرایط لازم برای پرسنل و مسئولان مراکز، ویژگی‌های ساختمان و مناسب سازی مراکز برای معلولان و شرایط و ضوابط اداری بر مبنای اسناد بالا دستی تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است موسسات غیر دولتی، افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی و خیریه‌ها می‌تواند این مراکز را تشکیل دهند.

وی، تصریح کرد : بهزیستی استان زنجان ۲۲ خدمت را در سطح اولیه خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به عهده مراکز قرار می‌دهد و بابت هر فعالیت نیز یارانه لازم را به مراکز می‌پردازد.

محمدی قیداری،  به نحوه تشکیل این مراکز هم براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان‌مستمری بگیر در استان زنجان اشاره و تاکید کرد: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و مراکز بر محور مددکاران اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: مراکز خدمات بهزیستی که تحت عنوان مثبت زندگی شکل گرفته در حیطه چارچوب فعالیت بهزیستی در سطح یک خدمات سازمان فعال  خواهند بود و با توجه به اینکه طبق برنامه ششم‌ توسعه، متولی سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی است، در این چارچوب مراکز فعال خواهند شد.

این مقام مسئول دراستان زنجان،  با بیان اینکه محور فعالیت مراکز مثبت زندگی، خانواده است، افزود: پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به شکل الکترونیکی برای همه مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان  شکل می‌گیرد و از این پس  مددجویان دسترسی سهل تری به خدمات می‌توانند داشته باشند و مددجویان  برای دریافت خدمات کمتر نیاز به مراجعه به ادارات بهزیستی خواهند داشت، به این ترتیب می‌توانند خدمات اولیه مثل تشکیل پرونده و درخواست‌هایشان را در این مراکز انجام دهند، این مراکز در راستای خدمات ادارات بهزیستی شهرستان هستند و ‌به شکل الکترونیک‌ درخواست‌ها به ادارات بهزیستی شهرستان ارجاع شده و اقدامات لازم انجام می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز