خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح دلایل افزایش موارد مثبت به کرونا در هرمزگان/ لزوم آموزش نکات بهداشتی به دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۱۷۶

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر تغییر رویکرد علوم پزشکی در برخورد با مبتلایان به کرونا، دلایل افزایش موارد مثبت مبتلایان به این بیماری در استان هرمزگان را تشریح کرد.

نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، عنوان کرد: علت دیگر افزایش موارد مثبت مبتلا به کرونا، افزایش قدرت بیماریابی علوم پزشکی است؛ در روزهای نخستین شیوع بیماری در مراکز ما کمتر از 100 تست کرونا انجام می‌شد که اکنون این تعداد به 400 تست در روز رسیده که این بدین معناست که دقت کار افزایش یافته است و امکان درمان سرپایی این بیماران وجود دارد.

نوروزیان با تاکید بر تغییر رویکرد علوم پزشکی در برخورد با مبتلایان، تصریح کرد: در صورت مشاهده مورد مثبت، به سنجش حلقه اولیه بیمار، یعنی خانواده و افراد نزدیک به او می پردازیم و با مشاهده موردی در حلقه آنان نیز مورد سنجش قرار می گیرند.

وی با بیان نکات ضروری در خصوص باز شدن مدارس، گفت: با توجه به شرایط و جو عمومی جامعه مسئولان مربوطه تصمیم به بازگشایی مدارس به مدت دو هفته گرفته اند که این حضور به صورت اختیاری و برای رفع اشکال درسی خواهد بود و در صورت حضور دانش آموزان در مدارس باید به نکات بهداشتی توجه ویژه شود.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نکات بهداشتی حضور در مدرسه، عنوان کرد: مدارس باید پیش از حضور دانش‌آموزان ضدعفونی شوند، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها بسیار حائز اهمیت است، در سرویس بهداشتی مدارس باید صابون مایع وجود داشته باشد، معلمان باید فاصله خود را با دانش آموزان رعایت کنند، دانش آموزان نباید در رو به روی هم بایستند، با یکدیگر دست ندهند و باید با ماسک و دستکش در مدرسه حاضر شوند.

نوروزیان با تاکید بر اهمیت آموزش ها، خاطرنشان کرد: والدین باید نکات بهداشتی و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به کودکان بیاموزند و در رفت و آمد خود دقت کنند و کودکان را با هر وسیله ای به مدرسه نبرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز