خبرگزاری کار ایران

انجام عملیات بیابان زدایی در هفت هزار و 400 هکتار از اراضی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۱۲۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: عملیات بیابان زدایی استان قزوین در سطح شهرستان‌های بوئین زهرا و آبیک به وسعت هفت هزار و ۴۰۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر اسدالهی اظهارکرد: عملیات بیابان زدایی در قالب قرق اراضی انجام می‌شود و در طرح قرق به مراتع و پوشش گیاهی مناطق در معرض تهدید استراحت داده می‌شود و مجوز چرا و بهره برداری از این اراضی داده نمی‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: طرح کنترل روان آب‌های سطحی در سال جاری همچنین ۴۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوین اجرا می‌شود.

اسداللهی ادامه داد: در این طرح با احداث آبگیر از هدر رفت آب های سطحی جلوگیری می شود که فواید آن ایجاد رطوبت در خاک، تقویت پوشش گیاهی و سفره های آب زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه اراضی که در وسعت مشخص مانند یک هکتار زیر پنج درصد پوشش گیاهی داشته باشند در ردیف زمین های بیابانی قرار می گیرند، یادآور شد: بارندگی های اخیر وسعت اراضی بیابانی استان قزوین را کم کرده به طوری که مساحت این اراضی از نزدیک به ۶۰ هزار هکتار به ۳۰ هزار هکتار کاهش یافته است.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین در حال حاضر شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز