خبرگزاری کار ایران

حاتمی مطرح کرد :

امسال جزو جذاب‌ترین استان‌ها برای سرمایه‌گذاران خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۹۸۲

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بنا داریم امسال جزو جذاب‌ترین استان‌ها برای سرمایه‌گذاران و ارزان‌ترین استان‌های کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛  هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با مجموع دشواری‌هایی که پارسال داشتیم، اما در استان کرمانشاه خوب کار شد،گفت: تلاش کردیم برنامه‌های مدونی برای بهبود شاخص‌های اقتصادی داشته باشیم و از ظرفیت خبرگان و اساتید دانشگاه نیز برای حل مشکلات کمک بگیریم.

حاتمی عنوان کرد: نتایج بخشی از اقداماتی که انجام شد را در قالب آمار و ارقام دیدیم و تلاش می‌کنیم امسال نیز با همین استراتژی، البته مقتضی با شرایط روز، برای بهبود شاخص‌های اقتصادی استان شامل فضای کسب و کار، نرخ تورم، بیکاری، جذب سرمایه‌گذاری  عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی استان کرمانشاه بدترین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کشور را داشت، یادآور شد: با اقداماتی که انجام شد پاییز سال ۱۳۹۸ به جایگاه ۱۷ بین استان‌های کشور رسیدیم.

حاتمی درباره هدفگذاری امسال برای بهبود فضای کسب و کار استان نیز گفت: باید تلاش کنیم امسال جزو ۱۰ استان جذاب برای سرمایه‌گذاران باشیم. البته این کار نیازمند اقدام جدی است، زیرا استان‌های دیگر نیز همپای ما برای بهبود فضای کسب و کار خود تلاش خواهند کرد.

حاتمی کنترل نرخ تورم را شاخص دیگر اقتصادی دانست که در استان با جدیت پیگیری می‌شود و گفت: متاسفانه بیش از چهار دهه است که تورم و التهاب اقتصادی جزیی از عادت رفتاری همه بازیگران اقتصادی، دولت، مردم شده است و این روند باید اصلاح شود، در غیر این صورت نمی‌توانیم انتظار رشد و بالندگی را برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه زمانی جزو استان‌های با بالاترین نرخ تورم بود، یادآور شد: با اقداماتی که انجام شد هم اکنون جزو پنج استان آخر کشور از نظر نرخ تورم هستیم.

حاتمی بر لزوم مراقبت از سبد معیشتی مردم هم تاکید کرد و گفت: اگر همچنان کرمانشاه جزو استان‌های اول کشور از نظر نرخ تورم بود باید اکنون سبد مصرفی مردم را ۱۸ تا ۲۰ درصد گرانتر می‌بستیم که این امر فشار زیادی به مردم استان وارد می‌کرد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از کنترل نرخ بیکاری در استان کرمانشاه نیز یاد کرد و ادامه داد: بیکاری به یک مشکل مزمن در استان کرمانشاه تبدیل شده بود و تقریبا هر سال جزو بیکارترین استان‌های کشور بودیم که تبعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی  برای ما داشت.

وی  با بیان اینکه عمده مشکل بیکاری را در فصل‌های پاییز و زمستان داریم، گفت: معمولا در بهار و تابستان جزو استان‌های چهارم تا پنجم بلحاظ نرخ بیکاری بودیم.

حاتمی کاهش نرخ بیکاری را پروسه‌ای طولانی و زمان‌بر دانست که نیازمند باز کردن گره‌های متعدد است و یادآور شد: برای این منظور سند سه ساله‌ای برای کاهش نرخ بیکاری طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ تدوین کردیم تا بتوانیم نرخ بیکاری کرمانشاه را به میانگین کشور نزدیک کنیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته نرخ بیکاری کرمانشاه ۳.۱ درصد کاهش یافت و هدفگذاری که داشتیم محقق شد و برای امسال و سال آینده نیز هر سال کاهش ۲.۵ درصدی را پیش‌بینی کرده ایم با این روند از نرخ بیکاری ۱۸.۸ درصد سال ۱۳۹۷ باید به ۱۰.۷ برسیم و به متوسط کشور نزدیک شویم.

حاتمی از کاهش ۵.۹ درصدی نرخ بیکاری استان طی دو سال گذشته هم یاد و عنوان کرد: نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۱.۶ درصد بود که اکنون به ۱۵.۷ درصد رسیده است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری را در شرایطی در برنامه داریم که نرخ مشارکت اقتصادی و جمعیت فعال استان نیز افزایش یافته است نرخ بیکاری ۱۵.۷ درصد کنونی یعنی حدود ۱۵ درصد جامعه همچنان بیکارند و کاهش بیکاری را باور نخواهند کرد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از وجود حدود ۱۱۰ هزار نفر بیکار در استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: برای مشغول به کار کردن این افراد باید خیلی کار کنیم و انرژی بگذاریم.

حاتمی یکی از راه‌های کاهش نرخ بیکاری را جذب سرمایه‌گذار چه داخلی و خارجی در استان دانست و عنوان کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادیم و شاهد سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی در استان در بخش‌های مختلف بودیم.

وی میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان در سال گذشته را نیز ۱۱۰ میلیون یورو اعلام کرد که باعث شده کرمانشاه در این زمینه جزو استان‌های خوب کشور باشد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از هدفگذاری برای سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان ۱۵۰ میلیون یورو سهم در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز