خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان مطرح کرد؛

پرداخت 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی/ ازدیاد قوانین در بخش صنعت و تولید عامل سردرگمی بخش خصوصی/ رتبه دوم استان سمنان در شاخص فلاکت

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۹۶۷

استاندار سمنان گفت: طرح توسعه‌ای ۱۶۵ واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان با هدف افزایش تولید در سال ۹۸ باوجود فشارهای خارجی و تحریم اجرا شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان سمنان افزود: ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان سمنان در سال گذشته به چرخه تولید برگشت و ۹۳ طرح اقتصادی با پیشرفت کار بالای ۶۰ درصد در استان اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: از محل رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد که این آمار به رونق اقتصادی این واحدها انجامید.

استاندار سمنان ادامه داد: صاحب‌نظران در بخش های مختلف اقتصادی برای رونق کسب و کار در استان دیدگاه های کارشناسی خود را ارایه دهند و دستگاه های اجرایی خدمات رسان، نهایت همکاری را با واحدهای صنعتی استان داشته باشند.

آشناگر اضافه کرد: برق، آب و گاز واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان نباید به دلیل بدهی قطع شود و باید در این شرایط سخت اقتصادی تمامی مدیران دولتی در کنار صنعتگران باشند.

استاندار سمنان گفت: جهش تولید راهبرد مهم برای آحاد جامعه است که با توجه و در گام اجرایی قرار دادن این استراتژی مهم برای توسعه اقتصادی کشور می‌توان اقدام کرد.

وی ادامه داد: مرور و رفع موانع پیش‌رو تولید به تحقق شعار سال کمک شایانی می کند و باوجود محدودیت هایی که دولت دارد اما برای حمایت از صنعتگران در سال جاری به صورت ویژه تلاش می شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: تحریم و فشارهای خارجی، کاهش فروش نفت و شیوع کرونا ویروس ، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد که باید با برنامه‌ریزی های اصولی برای تحقق جهش تولید اقدام شود.

استاندار سمنان افزود: به دلیل فشارهای خارجی و تحریم، رشد اقتصادی و فعالیت بنگاه های تولیدی کاهش یافت که باید با اتخاذ رویه‌های کارشناسی برای تامین بودجه سال جاری اقدام شود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از منابع درآمدی دولت برای تامین بودجه سال جاری مالیات است که به دلیل فشارهای خارجی و تحریم نمی‌توان از وصول این درآمد چشم‌پوشی کرد.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: شیوع کرونا ویروس به کسب و کارهای خُرد در استان سمنان خسارت وارد کرد که باید برای جبران و حمایت از این واحدها اقدام شود.

وی ادامه داد: اقتصاد جهانی به واسطه شیوع کرونا ویروس ملتهب است و این التهاب اقتصاد کشور ما را هرچند اندک تحت تاثیر قرار داده است که با مدیریت اصولی می بایست از این بحران عبور کرد.

آشناگر گفت: از سوی دیگر باوجود فشارهای خارجی و تحریم ، در کشور منابع خوبی برای درآمدزایی و رفع مشکلات وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به نحو شایسته ای بهره برد.

استاندار سمنان اضافه کرد: تغییر نگرش و اصلاح رفتار اقتصادی برای توسعه و رونق و جهش تولید مورد توجه باشد و باید با عزمی همگانی برای حمایت از بخش بخش خصوصی اقدام شود.

استاندار سمنان گفت: نمایندگان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حذف قوانین مُخل تولید اقدام کنند و ازدیاد قوانین در بخش صنعت و تولید باعث سردرگمی بخش خصوصی می شود.

آشناگر افزود: استان سمنان در شاخص فلاکت، رتبه دوم کشور است و این آمار به این معنا است که تورم و بیکاری استان سمنان به نسبت آمار دیگر استانهای کشور کمتر است و اشتغالزایی خوبی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذار در استان سمنان فراهم است و باید از منابع موجود برای توسعه، عمران و آبادانی بهره برد.

آشناگر اضافه کرد: برای تحقق شعار سال باید نظارت ها تعدیل شود و دستگاه های اجرایی فضا را برای میدان داری بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم کنند.

وی ادامه داد: سرعت گیرهایی که در مسیر رونق تولید و اشتغال استان وجود دارد با تلاش دستگاه های اجرایی برچیده شود و سندهایی که برای عمران و توسعه استان در بخش های تدوین شده است در گام اجرایی قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: برای رونق کسب و کار و توسعه کشور ، گرایش اقتصادی از بانک محور به بورس محور روانه شده است و ورود مردم به بازار سرمایه می تواند برای تحقق شعار سال بسیار ارزشمند باشد.

آشناگر ادامه داد: به دلیل فشارهای خارجی امکان سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود ندارد اما می توان با تکیه بر ظرفیت های‌ موجود برای رونق و آبادانی کشور با تکیه بر بازار سرمایه اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز