خبرگزاری کار ایران

خیاط زاده مطرح کرد:

ابتلا به کرونا در بیماران ایدزی آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۹۲

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون موردی از ابتلای بیماران ایدزی به این ویروس در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیمین خیاط‌زاده در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه سیستم ایمنی این بیماران به خصوص در مورد افرادی که وارد مرحله ایدز شده‌اند به شدت ضعیف است، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ابتلای بیماران ایدزی مثبت به کرونا نگران کننده است، اظهار داشت: احتمال اینکه این افراد در اثر ابتلا به ایدز از بین نروند اما احتمال از بین رفتن آنها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا زیاد است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به توجه ویژه مرکز بهداشت استان به بیماران مبتلا به ایدز به منظور پیشگیری از ابتلای این بیماران به کرونا، گفت: به دلیل پرخطر بودن این گروه توجه ویژه‌ای به این بیماران و تاکیدهای بیشتری برای ممانعت و خودداری از حضور این بیماران در اجتماعات شده است.

خیاط زاده، ادامه داد: داروهای درمانی مورد استفاده توسط بیماران مبتلا به ایدز تقویت کننده سیستم ایمنی و مشابه داروهای مورد استفاده در درمان کرونا بوده و مصرف این داروها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بیماران موجب شده تا موردی از ابتلای این بیماران در استان به کرونا مشاهده نشود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بیماران ایدزی، یادآوری کرد: داروهای درمانی ایدز و گزارش نشدن مورد مثبتی در بین این بیماران تا زمان کنونی، دلیل و تضمینی بر مبتلا نشدن آنها نیست.

خیاط زاده افزود: نمی‌توان ادعا کرد که گروه خاصی از ابتلا به بیماری مصون هستند و احتمال ابتلای هر انسانی به کرونا با هر شرایطی و در هر جایی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز