خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

فعالیت‌سامانه بارشی از عصر امروز در کشور/روزهای‌بارانی در پیش است/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در 13استان

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۴۲

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی سراسر کشور در سه روز آینده پرداخت.

به گزارش ایلنا، صادق ضیاییان درباره پیش بینی وضعیت آب و هوایی سراسر کشور در سه روز آینده گفت: با ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ را در شمال خراسان شمالی و گلستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته ادامه‌دار خواهد بود، تصریح کرد: این وضعیت در روز دوشنبه در شرق خراسان رضوی و در روز سه شنبه در مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، جنوب گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، قم، شمال مرکزی، شمال شرق اصفهان ادامه دار خواهد بود و این استان‌ها هوای بارانی را تجربه خواهند کرد.

ضیاییان خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد و توصیه ما این است که مردم از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز با وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک مواجه هستیم، تصریح کرد: قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال مرکزی، قم، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان امروز یکشنبه با این مسئله روبه‌رو خواهند شد.

وی ادامه داد: شمال و شرق اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و بخش‌هایی ازسیستان و بلوچستان در روز سه شنبه چنین شرایطی دارند که از اثرات آن می‌توان به کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال آسیب به سازه‌های موقت اشاره کرد.

ضیاییان با بیان اینکه از فردا با روند افزایش نسبی دما در کشور روبه‌رو خواهیم شد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون امروز اولین روزی است که ما دمای ۳۰ درجه سانتیگراد را رد می‌کنیم و می‌توانیم بگوییم امروز یکی از گرمترین روزهای سال است که این اتفاق در هفته بعد هم صورت می‌گیرد و احتمال دارد بیشنیه دما در هفته آتی به ۳۲ سانتیگراد برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز