خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون استان:

۷۴ درصد داوطلبان اهدای خون در قزوین واجد شرایط خون‌گیری شدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۶۱۱

مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: از میان افراد داوطلبی که به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین مراجعه می کنند 74 درصد با احراز شرایط جسمانی لازم از سوی پزشکان، موفق به اهدای خون شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی اکبری اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته ۷۴ درصد مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون استان موفق به اهدا شدند که این آمار برای سال های ۹۷ و ۹۸ تقریبا یکسان بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: سال گذشته ۵۱ هزار و ۲۰۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان قزوین مراجعه کردند که از این تعداد ۷۴.۳۷ درصد موفق به اهدا شدند.

به گفته اکبری، از این تعداد ۲۲ هزار و ۹۹۶ اهدا کننده جزو اهداکنندگان مستمر بوده اند.

وی عنوان کرد: افراد پیش از اهدای خون توسط پزشک مستقر در مراکز خون گیری معاینه می شوند و پس از احراز سلامتی و شرایط جسمانی لازم، از آنها خون گرفته می شود.

این مسئول یادآور شد: اهدا کنندگان خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و حداقل وزن آنها ۵۰ کیلوگرم باشد و پیش از اهدا باید سابقه هر نوع بیماری، مصرف دارو، رفتارهای پرخطر جنسی، سابقه اعمال جراحی و ... را با پزشک خود در میان بگذارند.

استان قزوین دارای دو پایگاه ثابت خون‌گیری در شهرهای قزوین و تاکستان و یک ایستگاه سیار خون گیری با ظرفیت ۹ تخت برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز