خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد:

صدور ۵۸ مجوز فعالیت خانگی در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۵۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اعطای ۵۸ مجوز فعالیت برای فعالان خانگی فرهنگ و هنر استان گفت: این مجوزها در راستای ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، افزایش خود اشتغالی و درآمدزایی توسط هنرمندان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هشت میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات وام قرض الحسنه نیز برای فعالیت های فرهنگی - هنری خانگی استان در سال گذشته تصویب شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ طرح شامل مشاغل خانگی پشتیبان و ۳۲ طرح مشاغل خانگی مستقل است.

وی با بیان اینکه مجوز این تسهیلات به متقاضیان ۲۵ رشته در شهرستان‌های تبریز، اهر، شبستر، مراغه، مرند، میانه، عجب شیر، ملکان و هشترود اعطا شده است، یادآوری کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در مجموع تعداد ۲۵۳ مجوز پشتیبان و مستقل و ۲۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای فعالان خانگی فرهنگ و هنر استان تصویب شده است. 

وی با تاکید بر اینکه انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان این رشته‌ها می‌شود، گفت: این نوع کسب و کار به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و آشنایان و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و... کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: مجوزهای فعالیت مشاغل خانگی بخش فرهنگ و هنر در ۹ رسته و در ۱۳۴ رشته شغلی صادر می‌شود که شامل پژوهشگری، نشریات مکتوب (۳۱ رشته)، طراحی (هشت رشته)، طراحی و دوخت انواع لباس و مد (۱۲رشته)، نرم افزار و رسانه برخط (۲۲رشته)، هنرهای نمایشی (۶ رشته)، بازی‌های رایانه‌ای (۳۲ رشته)، هنرهای حجمی (۱۲ رشته) و هنرهای شنیداری(۱۰رشته) است.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن مدرک تحصیلی یا مهارتی مرتبط، نمونه کار قابل قبول، کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان و ... از جمله مدارک مورد نیاز جهت کسب مجوز در این نوع کسب و کار است، افزود: هنرمندان حائز شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز