خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

دانش آموزان و معلمان دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در کلاس درس خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۱۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به بازگشایی مدارس بعد از شیوع بیماری کرونا فرهنگیان و دانش آموزان مبتلا به بیماری زمینه‌ای از حضور در کلاس‌های درس خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری اظهار کرد: برای بازگشایی مدارس آمادگی کامل در استان وجود دارد و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت حضور دانش‌آموزان تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و فرهنگیان، اولویت اصلی در آموزش و پرورش است، افزود: حضور دانش‌آموزان در مدارس کاملا اختیاری بوده و هیچ گونه اجباری از سوی مدیران نباید به خانواده‌ها اعمال شود.

اصغری بیان کرد: کارشناسان بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از امروز کار تب سنجی، توزیع ماسک و دستکش در بین دانش آموزان و فرهنگیان را در دستور کار دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی در بحث بازگشایی مدارس با حساسیت بالایی دنبال شود، اظهار داشت: یک کمیته کارشناسی به همین منظور تشکیل خواهد شد تا آموزش‌های لازم به مدیران و متولیان امر داده شود.

این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس مدارس ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و همچنین معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها باید با ماسک و دستکش در مدرسه حاضر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: همچنین عملیات گندزدایی و ضدعفونی مدارس در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با نظارت مدیران آموزش و پرورش به صورت روزانه انجام خواهد شد.

اصغری با بیان اینکه پاکسازی، نظافت و ضدعفونی کردن محیط مدارس به کلیه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است، تاکید کرد: در این راستا در هفته جاری با حضور عوامل اجرایی و نیروهای خدماتی، کار پاکسازی و نظافت مدارس انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها هیچگونه نگرانی بابت حضور فرزندان‌شان در مدارس نداشته باشند، افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان استان به بیماری کرونا دریافت نشده و هم اکنون ۸۲ کارشناس بهداشتی در مدارس استان کار رصد سلامت دانش آموزان و معلمان را برعهده دارند.

این مسئول یادآور شد: کلاس‌های درس از امروز تا ۲۷ خردادماه برای رفع اشکال دانش آموزان دایر خواهد بود و نظافت روزانه سرویس‌های بهداشتی و نظارت بر بوفه مدارس نیز انجام می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۴ منطقه آموزشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز