خبرگزاری کار ایران

انجام بیش از 9 هزار بازرسی از واحدهای کار قزوین در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۱۱۵

در سال گذشته ۹ هزار و ۷۹۵ بازرسی ادواری و موردی از واحدهای مشمول قانون کار در استان قزوین انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سال ۹۷ هشت هزار و ۸۶۷ بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار در استان صورت گرفت که از این تعداد سه هزار و ۸۲۸ مورد بازرسی دوره‌ای و پنج هزار و ۳۹ فقره بازرسی موردی بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: در سال ۹۸ نیز تعداد بازرسی‌ها از واحدهای کار استان با افزایش ۱۰ درصدی به ۹ هزار و ۷۹۵ فقره رسید که از این تعداد چهار هزار و ۴۹ مورد بازرسی دوره‌ای و پنج هزار و ۷۴۶ فقره بازرسی موردی بود.

وی اضافه کرد: بر اثر افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها میزان حوادث ناشی از کار از ۴۷۸ مورد در سال ۹۷ به ۴۰۸ مورد در سال ۹۸ رسید که ۱۴.۶۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول اعلام کرد: همچنین تعداد حوادث منجر به فوت در کارگاه‌های مشمول قانون کار استان نیز با ۱۶.۶۷ درصد کاهش از ۱۸ مورد به ۱۵ فقره رسید که جا دارد از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه قدردانی کرد.

گروسی خاطر نشان کرد: در کنار افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها تعداد برگزاری کلاس‌های آموزش ایمنی برای کارگران استان نیز از ۱۲۵ به ۱۳۴ مورد افزایش یافت و تعداد شرکت کنندگان در این کلاس‌ها نیز از سه هزار و ۷۶۴ نفر به چهار هزار و ۳۹۷ نیز رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: همچنین کلاس‌های آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان نیز از ۱۱ هزار و ۳۶۸ به ۱۷ هزار و ۴۶۱ نفرساعت افزایش یافت که ۵۳.۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز نظارت و بازرسی از واحدهای کار با جدیت دنبال خواهد شد به گونه‌ای که در آخرین بازرسی صورت گرفته، یک کارگاه ساختمانی ناایمن و خطرناک به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار پلمب شد و ادامه فعالیت آن منوط به اخذ مجوز مقام قضایی و با هماهنگی بازرس کار و پس از ایمن سازی شرایط خطرناک صورت خواهد گرفت.

این مسئول بیان کرد: اداره بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان براساس رویکرد پیشگیری حداکثری از وقوع حوادث ناشی از کار تاکید بیشتری بر نظارت و بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی دارد و از فعالیت کارگاه‌های متخلف به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار جلوگیری کرده و ادامه فعالیت آنها را به رفع نواقص ایمنی منوط می‌کند.

در استان قزوین ۱۶ هزار کارگاه فعال مشمول قوانین کار وجود دارد که ۱۶۵ هزار کارگر در آنها مشغول فعالیت هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز