خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد / اوجگیری کرونا در ۱۶ شهرستان/ اولویت حفظ جان مردم بر معیشت

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۰۹۶

استاندار خوزستان گفت: ۱۶ شهرستان این استان در وضعیت قرمز مبتلا به کرونا قرار دارند.

به گزارش ایلنا، استاندار خوزستان شامگاه جمعه در گفت وگوی زنده در شبکه استانی خوزستان با اعلام این خبر افزود: شهر‌های دزفول، باوی، کارون، اهواز، شوشتر، شوش، هفتکل، حمیدیه، مسجدسلیمان، رامهرمز، هندیجان، ماهشهر خرمشهر، گتوند، آبادان و دشت آزادگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

غلامرضاشریعتی افزود: همچنین شهر‌های امیدیه، باغملک، رامشیر، اندیمشک و شادگان در وضعیت زرد و شهر‌های لالی، هویزه، بهبهان، ایذه، آغاجاری و دهدز در وضعیت سفید قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شهر‌های اندیمشک و شادگان در وضعیت زرد و سفید قرار دارند، ادامه داد: در مناطق قرمز تا روز دوشنبه تمامی ادارات و اصناف غیر ضرور تعطیل و بانک‌ها با نصف پرسنل و فقط برای کار‌های عمومی باز هستند.

استاندار خوزستان افزود: معیشت و زندگی مردم مورد توجه است، ولی حفظ جان و سلامت مردم در اولویت ما قرار دارد.

شریعتی اعلام تعطیلی در این ۱۶ شهر استان را با توجه به تبعات اجتماعی و اقتصادی و گزارش مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان دانست و گفت: از فرمانداران شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز می‌خواهم نظارت و رصد کامل بر شرایط داشته باشند تا وضعیت آنها به حالت سفید بازگردد.

وی افزود: پزشکان، متخصصان و کادر‌های درمانی شبانه روز مشغول خدمت و فعالیت هستند و دست تک‌تک آنها را می‌بوسم و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی تلاش‌های این عزیزان را پاس بداریم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۶ درصد جمعیت کشور در خوزستان قرار دارد ادامه داد: ۱۱۲ هزار نفر در کشور و حدود ۶ هزار نفر در استان و در کشور بر اثر ویروس کرونا ۶ هزار نفر جان باخته و در استان این تعداد حدود ۳۶۰ نفراست که این آمار کمتر از نسبت جمعیتی خوزستان است.

وی بیان کرد: در خوزستان روزانه حدود یک هزار و ۲۰۰ تست کرونا انجام می‌شود که پس از فارس دومین استان کشور است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: ما با افزایش بیماریابی در تلاش هستیم افراد را قبل از ابتلا شدن شناسایی و درمان کنیم و به همین علت میزان افراد مبتلا بالار فته است.

وی همچنین عدم رعایت فاصله گذاری و اصول بهداشتی را از دیگر افزایش مبتلایان در استان دانست و گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم برای کاهش میزان ابتلا، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز