خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان در ثبت خاطرات مدافعان سلامت پیشتاز شد / شمارش معکوس برای رونمایی از کتاب مدافعان سلامت

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۰۴۰

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمع آوری بیش از 40 اثر ادبی و دلنوشته کادر درمانی، بهداشتی و اورژانس گیلان برای تهیه کتاب خاطرات مدافعان سلامت گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز نصیر زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش مضاعف‌قهرمانان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا در سه ماه اخیر برای پیشگیری از کرونا، بیان کرد: مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی طی سه ماه اخیر در جریان مبارزه با کرونا ویروس، قهرمانانه و ایثارگرانه از جان خود مایه گذاشته و در راستای حفظ سلامت مردم این دیار از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

وی افزود: ضرورت پاسداشت ارزش‌های جامعه اسلامی و گرامیداشت روحیه ایثار و تلاش، متولیان حوزه سلامت را برآن داشت تا با تاسی از منویات مقام معظم رهبری و پیام قدردانی معظم له از قهرمانان عرصه سلامت، نسبت به وظیفه خطیر ثبت و معرفی الگوهای مثبت و تاثیر گذار این حوزه اقدام کنند.

 وی  ادامه داد:  در پی تاکید ریاست دانشگاه، جمع آوری خاطرات مکتوب قهرمانان مدافع سلامت گیلان در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹  آغاز و طی یکماه اخیر، حدود ۴۰ خاطره که بیشترین آنها از سوی پرستاران بوده، به دبیرخانه ستاد جمع آوری خاطرات مدافعان سلامت دانشگاه ارسال شد. جمع آوری تصاویری از تلاشگران حوزه بهداشت و درمان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آور شد: علاوه بر  تهیه و‌ تولید کتاب خاطرات مدافعان سلامت ، به صاحبان سه اثر برتر  که  از لحاظ محتوا، نگارش و نوع نگرش نگارنده به موضوع  مورد تایید تیم داوری باشد، جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا خواهد شد و در فضای مجازی نیز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد که پس از ماه مبارک رمضان کار مستند شهدای سلامت استان گیلان با مشارکت نهادهای فرهنگی کشور و استان کلید خواهد خورد.

پس از طرح موضوع ثبت خاطرات و رشادت های مدافعان سلامت همچون دفاع مقدس که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مطالبه و آرزوی خود یاد کردند، دانشگاه علوم‌پزشکی دو اقدام بسیار مهم و با ارزش فرهنگی که یکی تهیه مستند روایی از روزهای سخت و پرمشقت مدافعان سلامت و دیگری ثبت خاطرات آنها از زوایای پنهان بحران کرونا را از مدت ها پیش در دستورکار خود قرار داده و در برآوردن مطالبه رهبری پیشتاز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز