خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم ارائه برنامه‌های تحقق «جهش تولید» در ادارات دولتی آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۹۰۴

معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های قابل ارزیابی خود را در ارتباط با تحقق شعار جهش تولید هرچه سریع‌تر تعریف، سطح‌بندی و ارایه کنند.

به گزاش خبرنگار ایلنا، علی جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با موضوع جهش تولید، افزود: ما از همه دستگاه‌های اجرایی برنامه می‌خواهیم و باید مطمئن شویم دستگاه‌ها به‌طور کامل و جزء به جزء به برنامه‌های ارائه شده عمل می‌کنند.

وی اظهار داشت: لازم است پروژه‌ها و برنامه‌های تعریف شده دستگاه به دستگاه و بخش به بخش، بررسی و ارزیابی و این اطمینان حاصل شود که چانه‌زنی‌های لازم با دستگاه‌ها انجام شده و چالش‌های پیش روی اجرای پروژه‌ها و عمل به برنامه‌های تعریف شده، رفع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: باید جدول کلان برای پروژه‌ها و طرح‌های جهش تولید تهیه و هدف گذاری‌های کلان استان برای پایان سال‌جاری با ذکر عناوین پروژه‌ها، برنامه‌ها و کمیت‌های مورد انتظار قید شود.

جهانگیری ادامه داد: باید توجه کرد در این جدول اقدامات مورد نیاز به تفکیک پروژه مشخص شده باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ها و پروژه‌های «جهش تولید» در استان با محوریت سند تدبیر توسعه و مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود.

داود بهبودی، با بیان اینکه لازم است دستگاه‌ها در تهیه برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هدف گذاری مشخصی داشته باشند، افزود: این هدف گذاری باید به صورت واقعی بوده و بر اساس ظرفیت‌های استانی و ملی انجام شود.

وی اظهار داشت: لزوم توجه به محورهایی مانند «استفاده بهینه از منابع موجود»، «افزایش منابع استانی»، «بهبود فرآیند تولید» و «سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید» در تدوین این برنامه ها برای تحقق شعار جهش تولید ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۱۴ صنعت اولویت دار در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، گفت: باید در استان استراتژی صنعت تعریف شود و به موضوعاتی مانند ساخت داخل، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات بطور دقیق تر و موثرتری توجه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز