خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

مشاغل فرهنگی قزوین برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۷۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه استان قزوین برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا مراجعه کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی اظهار کرد: از صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه که اطلاعاتشان را طی هفته گذشته در سامانه ساماندهی کرونای وزارت ارشاد ثبت کرده‌اند، می‌توانند برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا به آدرس https://corona kara.mcls.gov.ir/  مراجعه کنند.

وی یادآورشد : برابر با اطلاع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این سامانه از پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت برای ثبت تقاضا آغاز به کار کرده است.

اسماعیلی افزود: بنگاههایی مشمول دریافت تسهیلات قرار می گیرند که از سال گذشته تاکنون فعال بوده ونیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند به نحوی که شاغلِ بیمه شده داشته و کارگران آنها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بنگاههای مشمول پس از تایید اطلاعات از سوی داده‌های تامین اجتماعی، از سوی ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: بنگاههایی که کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی داشته باشد این تسهیلات را دریافت خواهد کرد ولی اگر ارتباط بیمه ای با تامین اجتماعی نداشته باشد شامل دریافت تسهیلات حمایتی نمی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاههایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است.

به گفته اسماعیلی، میزان پرداخت تسهیلات به این شکل است که برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

وی در پایان یادآورشد: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مراحل پرداخت آن به کارفرمایان تا یکماه آینده صورت می‌پذیرد. دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است و وثایقی که برای دریافت این تسهیلات توسط بانک ها دریافت می شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز