خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:

بازگشایی‌مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ شناسایی‌ دانش‌آموزان ساکن مناطق پرخطر/ واریز ۵۰۰ میلیون ریال سرانه بهداشتی به مدارس شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۰۴

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: مدرسه‌هایی که شرایط رعایت الزامات بهداشتی را داشته باشند، از شنبه آینده در این شهرستان بازگشایی خواهند شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسن ذبیحی در نشست شورای آموزش و پرورش اردستان اظهار کرد: ورود پرسنل و دانش‌آموزان به مدرسه‌ها باید با غربالگری همراه باشد و دستورالعمل ویژه با ۵۵ مورد توصیه در مورد ارزیابی مدرسه‌ها هنگام بازگشایی، مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: بحث بازگشایی مدرسه‌ها زیاد است و به مراقبت و نظارت دست‌اندرکاران بخش آموزش نیاز دارد، زیرا کودکان‌ می‌توانند ناقل ویروس باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکید کرد: موضوع فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل بهداشتی ضروری است و باید واحدهای آموزشی آن را جدی بگیرند و بازرسی و نظارت را مد نظر داشته باشند.

ذبیحی تصریح کرد: ۲۷ اردیبهشت تیم‌های بهداشتی شبکه بهداشت در مدرسه‌ها حضور می‌یابند، ورودی افراد را کنترل می‌کنند و کسانی که علایم بیماری داشته باشند، شناسایی و قرنطینه خانگی خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در اینباره گفت: دستور بازگشایی مدرسه‌ها از روز شنبه داده شده و به مدت یک هفته حضور همه کادر آموزشی و اجرایی در این واحدها الزامی است، اما حضور دانش‌آموزان اختیاری خواهد بود.

علی‌اصغر مومنیان خاطرنشان کرد: از هفته دوم تا پایان هفته چهارم شورای هر آموزشگاه در مورد ادامه پیدا کردن کلاس‌ها و رفع اشکال تصمیم‌گیری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: امتحان‌های پایه نهم از تاریخ ۶ خرداد به صورت حضوری و آموزشگاهی و امتحانات پایه دوازدهم از تاریخ ۱۷ خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش اردستان در مورد برگزاری کلاس‌های مهارتی و کارگاهی تاکید کرد: این کلاس ها در ۲۰ جلسه‌ و تا پایان مردادماه به صورت حضوری برگزار می‌شود و شرکت هنرجویان الزامی است.

وی با قدردانی از تلاش شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و سایر نهادها و قشرها که برای مهار گسترش ویروس کرونا و سفید اعلان شدن وضعیت در شهرستان اردستان تلاش کردند، تاکید کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال سرانه بهداشتی مدرسه‌ها از سوی وزارتخانه به شهرستان پرداخت و به حساب مدرسه‌ها واریز شده است و تیم ویژه هم بر نحوه رعایت دستورالعمل بهداشتی در مدرسه‌ها نظارت خواهند داشت.

دستگاه‌های اداری اردستان به آموزش و پرورش کمک کنند

فرماندار اردستان نیز در ادامه گفت: در شرایط کنونی و مشکلات شیوع ویروس کرونا، دستگاه‌های اداری که امکان کمک به آموزش و پرورش برای ارایه هر چه بهتر خدمات آموزشی دارند، از آن دریغ نکنند.

حمیدرضا تاملی، به بحث سفید اعلان شدن وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان اشاره کرد و تاکید کرد: این مساله نتیجه تلاش کادر درمانی، رعایت مسایل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم، اطلاع‌رسانی خوب و به‌هنگام رسانه‌ها در این زمینه که بسیار مهم بود، تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان در ضدعفونی کردن اماکن و معابر و کمک خیریه‌ها است.

وی با قدردانی از تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها، خیریه‌ها و افراد نیکوکار که با کمک مومنانه و یاری‌رسانی به نیازمندان نقش مهمی در کاهش مشکلات ناشی از ویروس کرونا داشتند، تصریح کرد: با سفید شدن وضعیت شهرستان نباید تصور کرد که کرونا تمام شده است، بلکه باید مسایل بهداشتی را همچنان رعایت کرد.

فرماندار اردستان در مورد آموزش مجازی به دانش‌آموزان‌ در دوران شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است و با راه‌اندازی سامانه شاد نیز فعالیت‌ها بهتر و هماهنگ‌تر شده و به خوبی در شهرستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: چنان که استاندار محترم به عنوان دلسوز بخش آموزش و پرورش تاکید داشتند، همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و اکنون که واحدهای آموزشی بازگشایی می‌شوند، در مسایل بهداشتی و ضدعفونی کردن باید این مجموعه را یاری کنند.

تاملی همچنین از شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خواست تا اسامی دانش‌آموزانی که در خانواده‌های پرخطر زندگی می‌کنند را به آموزش و پرورش اعلام کند تا از ورود آنها به مدرسه در راستای پیشگیری از تداوم انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در رابطه با نصب شیرهای پدالی در مدرسه‌ها که امروز استاندار محترم اعلام کردند نیز در شهرستان از سوی آموزش و پرورش با استفاده از سرانه نوسازی، کمک انجمن خیران و افراد نیکوکار حداکثر تا ۱۵ شهریورماه باید به انجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز