خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

بیش از هفت هزار فقره اضافه بار معادن در جاده‌های قزوین شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۷۴۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: هفت هزار و ۸۸۰ فقره اضافه بار خودروهای حامل مواد معدنی در راه‌های قزوین پارسال توسط اداره کل راهداری شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی در نشست شورای معادن استان قزوین گفت: میزان اضافه بار هفت هزار و ۸۸۰ فقره اضافه بار خودروهای حامل مواد معدنی که شناسایی شد، در مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

مدیرکل راهداری استان افزود: اضافه بار خودروهای حامل مواد معدنی آسیب زیادی به جاده های روستایی و تاسیسات مربوط به آن از جمله پل ها وارد می سازد و علاوه بر این باعث افزایش تصادفات و تلفات جاده ای نیز می شود.

حق لطفی با اشاره به گشت جاده ای تیم های راهداری برای شناسایی خودروهای متخلف که دارای اضافه بار معدنی هستند، افزود: در همین راستا سه دستکاه باسکول سیار تهیه شده و بار خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در نشست های قبلی شورای معادن، این واحدها ملزم به نصب باسکول شدند که با اعتراض معدن داران در خصوص هزینه های بالای این اقدام مقرر شد معادنی که دارای اضافه بار باشند این اقدام را انجام داده و همچنین جهت برخورد به مراجع قضایی معرفی شوند.

این مسئول درخواست کرد تا با معادن فاقد بارنامه برخورد شود تا از این طریق به ساماندهی حمل و نقل بار در این حوزه به شکل بهتری رسیدگی شود.

مدیر کل راهداری استان همچنین خواستار تخصیص سهم یک درصدی درآمد معادن برای ترمیم راه ها مطابق با بند ۵ ماده ۴۲ قانون برنامه ششم توسعه شد.

براساس آخرین آمار حدود ۲۰۰ معدن در استان قزوین مورد بهره برداری قرار دارد و حدود ۳۰۰ معدن اکتشافی نیز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز