خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری هرمزگان تاکید کرد:

استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان برای مبارزه با هجوم ملخ/ شیوه نامه مقابله با آفت ملخ‌هاى صحرایى تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۷۱۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در مسیر مبارزه با هجوم ملخ صحرایی باید به نحوی برنامه ریزی کرد که از تمامی ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا مدرس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با اشاره به "شیوه نامه مقابله با آفت ملخ هاى صحرایى"،افزود: بر اساس این شیوه نامه سطوح چهارگانه سبز، زرد، نارنجى و قرمز براى مقابله با هجوم ملخ هاى صحرایى در نظر گرفته شده که تعیین و اعلام سطح مقابله به پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزى و اعلام فرمانداران شهرستان هاى استان خواهد بود.

مدرس با بیان اینکه ویژگى ها و خصوصیات هر کدام از سطوح به روشنى در این شیوه نامه تبیین شده است، بیان کرد: از جمله قابلیت هاى این شیوه نامه تعیین چارچوب ها و روش ها به منظورى تسهیل در بکارگیرى امکانات و تجهیزات دیگر دستگاه هاى اجرایى، کشاورزان و نحوه مشارکت بسیج در مقابله با هجوم ملخ‌هاست و همچنین کاهش تشریفات و آسان سازى جابه جایى سریع  و موثر ابزار ، امکانات و نیروى انسانى بین شهرستان ها و مناطق استان بر اساس وضعیت سطح مقابله هر شهرستان با اولویت بهره گیرى از طرفیت شهرستان هاى نزدیک و مجاور در این شیوه نامه روشن و مشخص شده است .

وی اضافه کرد : در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران شهرستان های برنامه ریزی لازم به منظور مقابله با این آفت در سطوح مختلف انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ های مهاجم ایجاد دهد.

مدرس تاکید کرد: فرمانداران باید ضمن آماده باش کامل شهرستان ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان از ظرفیت تمایی‌دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های نظامی، دهیاری‌ها، کشاورزان، نیروهای بسیج و مشارکت مردمی در بحث انجام عملیات مبارزه و ردیابی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به احتمال ریزش باران های شدید در سالجاری، بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات های جبران ناپذیر، شرکت سهامی آب منطقه ای باید برنامه کاهش خطرپذیری سیل را در هر شهرستان با هماهنگی با فرمانداران تنظیم و اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خسارت‌های سنگین ناشی از وقوع سیل سال گذشته در شهرستان جاسک و پیشگیری از تکرار خسارات در آینده شرکت سهامی آب منطقه ای استان باید عملیات اجرایی احداث دیوارهای حفاظتی در مناطق مورد نیاز شهرستان مذکور را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز