خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر مطرح کرد:

شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا باعث کنترل بحران در کاشمر شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۶۵۹

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت:تلاش های کادر درمان و باعث شد در شهرستان کاشمر شیوع ویروس کرونا هرگز به وضعیت بحران نرسد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کاشمر، محمدجواد یزدانی در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه کرونا بیش از 80 روز است کشور را درگیر خود کرده است، گفت: شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا و تلاش کادر درمان و افراد زیادی باعث شد در شهرستان کاشمر شیوع ویروس کرونا هرگز به وضعیت بحران نرسد.

یزدانی درباره فعالیت های حوزه سلامت با بیان اینکه 27 بهمن ماه سال گذشته اولین جلسه شورای سلامت در کاشمر برگزار شد، گفت: برگزاری حدود 20 جلسه مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان تاکنون باعث شد کاشمر از لحاظ شیوع بیماری نسبت به دیگر شهرستان های استان وضعیت مطلوبی را داشته باشد.

وی گفت: با بحث پرونده الکترونیک سلامت که باعث ارائه آمار دقیقی از خانوار های شهرستان کاشمر شد به صورت به روز مردم و خانوار های کاشمری تحت پوشش نظام سلامت قرار گرفتند و کمک زیادی به کنترل وضعیت کرد همچنین سامانه 4030 و همکاری بینظیر مردم باعث شد بیش از 97 درصد مردم شهرستان در گام اول غربالگری بشوند و بعد از شناسایی بیماران با به موقع تحت مراقبت قرار گرفتند آنها از هجوم و شلوغی بیمارستان های شهرستان جلوگیری شد.

یزدانی با بیان شناسایی 30 هزار بیمار زمینه ای در شهرستان و ارائه آموزش های فردی به آنها تاکید کرد: تاکنون که بیش از 300 بیمار مشکوک به کرونا بستری داشته ایم همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان که با مشکلات فراوانی مانند نگرانی و یا حتی ازدست دادن عزیزترین افرادشان رو به رو شده اند همچنان با ایثار و فداکاری در حال خدمت به مردم شریف منطقه هستند.

یزدانی در رابطه با نمونه گیری ویروس کرونا گفت: تا امروز چیزی حدود 750 نمونه از بیماران  سرپایی و 250 مورد نمونه از بیماران بستری در بیمارستان ها در کاشمر گرفته شده است و باعث شناسایی زودهنگام بیماران و کنترل ویروش شد.

همچنین بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر،خلیل آباد، کوهسرخ و بردسکن در مجلس شورای اسلامی درباره تداخل ویروس کرونا با آنفولانزا در فصل پاییز گفت: باتوجه به اینکه فصل پاییز و بیماری های واگیر نزدیک است مطلوب است بیمارستان های بیماران مبتلا به کرونا از بیماران مبتلا به آنفولانزا جدا شود.

بنیادی ضمن تشکر و قدردانی از مدافعان سلامت اذعان داشت: در کاشمر نیاز به تجهیز بیشتر آزمایشگاه های تشخیص بیماری احساس میشود که پیگیری هایی در سطح کشور و استان در حال انجام است و امیدواریم تداخل کرونا و آنفولانزا را بتوانیم با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام جواد نیک بین منتخب مردم کاشمر نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام همت و تلاش ما در مجلس یازدهم تسهیل و حمایت از تولید و معیشت مردم خواهد بود گفت: به دنبال احداث زیرساخت ها هستیم زیرا تا وقتی زیرساخت لازم وجود نداشته باشد سرمایه گذار هم ورود نخواهد کرد.

نیک بین با بیان اینکه مجلس جدید تلاش خواهد کرد تا قوانین مزاحم را حذف کند : در چندسال اخیر از لحاظ حجمی سه برابر واردات کشور،صادرات داشته ایم اما از نظر ریالی این دو باهم برابر هستند و این نشانه عدم حمایت از بخش تولید می‌باشد که همت همه باید حمایت تمام عیار از تولید کننده ها باشد.

در پایان جلسه از زحمات 4 ساله بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تقدیر شد و همچنین حکم انتصاب شهردار کاشمر به عنوان مشاور سازمان همیاری در امور برنامه ریزی های کلان مدیریت شهری به وی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز