خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد:

اختصاص تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی به کسب و کارهای فرهنگی هنری

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۶۴۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، صابر سهرابی افزود: صدمات ناشی از همه گیری ویروس کرونا تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال داشته و اکثر هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب بدون درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند و وضعیت موجود، موجب بیکاری و مشکلات معیشتی برخی اهالی فرهنگ، هنر ورسانه شده است.

وی گفت: به منظور کمک به کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

سهرابی با بیان اینکه تاکنون در استان فارس ۲ هزار و ۳۵۰ نفر در صندوق بیمه هنرمندان، از مزایای بیمه بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: صندوق اعتباری هنر بسته‌‌های حمایتی برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی را تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد و طی این مدت رایزنی‌های متعددی با نهادهای مسئول انجام شده است و بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: طی هماهنگی با معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شده است برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق اعتباری هنر به فعالان فرهنگی و هنری این حوزه پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز