خبرگزاری کار ایران

احمدی مطرح کرد:

1380 دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی قزوین تحصیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۵۵۷

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: یک هزار و ۳۸۰ دانش‌آموز تلفیقی - فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیدمعرفت‌اله احمدی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و ۳۸۰ دانش‌آموز تلفیقی - فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند و همزمان با سایر دانش آموزان از ۲۷ اردیبهشت به مدرسه خواهند رفت.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان افزود: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال می‌توانند با رعایت موازین بهداشتی به مدارس مراجعه کنند.

احمدی به ۲ هزار ۳۸۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین اشاره و یادآور شد: از این تعداد، یک هزار و هشت دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل بوده که به دلیل شرایط خاص و با تصمیم ستاد ملی کرونا، این مدارس تعطیل هستند.

وی با اشاره به عضویت ۹۰ درصدی مدارس استثنایی قزوین در شبکه شاد، تصریح کرد: علاوه بر اینکه ۶۰ درصد معلمان، معاونان و مدیران آموزش و پرورش استثنایی قزوین به عضویت این شبکه درآمده‌اند، ۴۰ درصد دانش‌آموزان نیز عضو شبکه شاد بوده و ۳۸ درصد آنان نیز به اینترنت، گوشی هوشمند و فضای مجازی دسترسی ندارند.

به گفته این مسئول، با توجه به اینکه تعدادی از خانواده‌ها امکان دسترسی به فضای مجازی را ندارند، با همکاری مدارس بسته‌های آموزشی شامل لوح فشرده و کاربرگ‌های مخصوص تهیه شده که مطالب سامانه‌های آموزشی و فضای مجازی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان در خصوص برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه، تاکید کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه ابتدایی به صورت توصیفی برگزار و سایر پایه‌ها نیز براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و تاکنون تصمیمی مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های متوسطه اول و دوم گرفته نشده است.

احمدی ، با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم  به ‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، افزود: ۱۵ دانش‌آموز پایه دوازدهم تلفیقی در مدارس عادی با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه و ۵۰ دانش آموز استثنایی پایه دوازدهم در سطح استان به صورت نهایی در این آزمون شرکت خواهند کرد.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز