خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

پروتکل‌های هشتگانه بازگشایی مدارس خراسان رضوی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۵۴۹

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پروتکل‌های هشتگانه بازگشایی مدارس استان با هدف تامین سلامت معلمان و دانش‌آموزان به مدارس اعلام شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده در این خصوص افزود: این پروتکل‌ها برای حضور داوطلبانه دانش‌آموزان و معلمان در مدارس از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ‌ماه همزمان با بازگشایی مدارس قابل اجراست.

وی ادامه داد: مدیران مدارس از حضور همکاران و دانش آموزان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، اضافه وزن شدید و نقص ایمنی بدن و همچنین مادران باردار ممانعت به عمل آورند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین با توجه به اختصاص سرانه بهداشتی به مدارس،  ضدعفونی کلاس‌هایی که قرار است میزبان دانش‌آموزان باشد باید با جدیت و مطابق دستورالعمل انجام شود.

وی افزود: آرایش کلاس‌های درس باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود ضمن اینکه مدیران می‌توانند زمینه برگزاری کلاس‌های درس را در فضای باز یا وسیع‌تر مانند صحن حیاط یا نمازخانه مدرسه فراهم کنند. 

خدابنده ادامه داد: برگزاری تمامی کلاس‌های درس تربیت بدنی، مراسم صبحگاه، جلسات یا کلاس‌های فوق برنامه در این ایام ممنوع است. 

وی جلوگیری از حضور اولیای دانش‌آموزان در داخل مدارس را از دیگر موارد این دستورالعمل اعلام کرد و گفت: رفت و آمد دانش‌آموزان داوطلب و حضور در مدارس به عهده والدین آنها خواهد بود. 

وی افزود: همچنین باید حتی‌الامکان یکی از عوامل مدرسه در بدو ورود دانش‌آموزان توضیحات لازم را در خصوص رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به آنها گوشزد کرده و از تجمع دانش‌آموزان بدون رعایت فاصله گذاری جلوگیری کنند.

خدابنده ادامه داد: تمامی کارکنان اجرایی و معلمان مدرسه باید از دستکش و ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز