خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای تهران:

وضعیت ابتلا به کرونا در تهران شکننده است/ ضرورت فاصله گذاری متفاوت در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۴۵۵

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای تهران گفت: تهران به دلایل شرایط خاص جغرافیایی و ترددها و همچنین مدل بالای ترافیک و داشتن بالاترین میزان حمل و نقل شهری و حجم بالای مراجعات درون شهری شرایط ناپایدار و شکننده ای در زمینه ابتلا به کرونا دارد.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا زالی در ارتباط زنده با بخش خبری شبکه پنج در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش تعداد بستری های جدید در آمارهای کشوری در استان تهران هم صدق می کند؟ افزود: آماری که در 24 ساعت گذشته در تهران داشته ایم با آمار کشوری متفاوت است؛ بدین ترتیب که به لحاظ تعداد بستری ها در بخش‌های عادی نسبت به روز قبل 5 درصد کاهش و در مجموع در بخش‌های عادی و ویژه 8 و نیم درصد کاهش و در بخش ترخیص بیماران 4 درصد افزایش داشته ایم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا همچنان تهران به لحاظ تعداد بستری ها در صدر تمامی استان ها قرار دارد، گفت: این موضوع به خاطر تراکم جمعیتی تهران است چرا که استان تهران پر جمعیت ترین استان  کشور محسوب می شود.

دکتر زالی درباره ارزیابی اش از عملکرد مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نخستین شب قدر افزود: گزارش های میدانی ما مؤید رعایت خوب فاصله گذاری اجتماعی است و گزارش ها نشان می دهد در مکان‌های مذهبی همه شیوه نامه های بهداشتی رعایت شد.

وی گفت: اگر قرار باشد کار مثبت و یا منفی در مواجهه با این بیماری انجام شود آثار آن را در زمینه بستری 14 تا 19 روز بعد می بینیم و در بحث ابتلا هم 5 تا 14 روز بعد مشخص می شود و این طور نیست که اگر امروز مردم رعایت کنند یا نکنند بلافاصله آثار آن دیده شود و ما در خصوص فوتی ها هم یک ماه بعد آثارش را می‌بینیم.

دکتر زالی افزود: باید توجه کنیم که تهران به دلایل شرایط خاص جغرافیایی و ترددها و همچنین مدل بالای ترافیک و داشتن بالاترین میزان حمل و نقل شهری و حجم بالای مراجعات درون شهری شرایط ناپایدار و شکننده ای دارد و باید در تهران به خصوص در زمینه ارتقای بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری الگوی متفاوتی را مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز