خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین:

قیمت مسکن با توسعه شمال آزادراه قزوین - تهران کنترل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۲۲۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: توسعه اراضی شمال آزادراه قزوین-تهران عاملی برای کنترل قیمت مسکن در استان قزوین است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخ زاد اظهار کرد: تعدیل سیاست‌های استانی راهکاری برای کنترل قیمت مسکن در قزوین است و باید اراضی شمال اتوبان قزوین- تهران توسعه یابد که در حال حاضر یک زمین ۲۵۰ هکتاری در ناحیه مهرگان برای این موضوع اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: نزدیک به پنج هزار هکتار زمین برای ساخت در شمال آزادراه قزوین-تهران پیش بینی شده بود که این طرح تفصیلی در سال ۹۴ به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی توسعه نیافته به ۳۰۰ هکتار کاهش پیدا کرد و همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

فرخ زاد بیان کرد: همچنین وجود باغ‌های سنتی در اطراف شهر قزوین سبب شده است تا امکان توسعه شهری برای تأمین نیاز زمین و ملک وجود نداشته باشد.

وی، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد نیروی کار را از دیگر عوامل گرانی مسکن دانست و گفت: از نظر شهرسازی، کمبود زمین با اضافه کردن تراکم به مناطق شمال شهر قزوین که زیرساخت‌های آن اجازه می‌دهد، قابل جبران بوده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه در صورت عدم صدور مجوز افزایش تراکم در مناطق شمال شهر قزوین، رشد بیشتر قیمت مسکن را در برداشت، افزود:، زیرا با این اقدام، نرخ زمین بین واحد‌های بیشتری سرشکن می‌شود و قیمت هر واحد تا حدودی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز