خبرگزاری کار ایران

به یاد بازیکن فقید فوتبال تبریز؛

14 سال از غروب شماره 25 جاودان و کاپیتان اسبق تراکتور گذشت

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۹۶

14 سال پیش در چنین روزی، بازیکن تیم فوتبال تراکتور بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا حسن‌زاده از بازیکنان فوتبال تبریز بود که در سال 1352 در این شهر متولد شد و فوتبال خود را از تیم فجر سپاه تبریز آغاز کرد. وی سپس به عضویت ماشین‌سازی درآمد و بعد از بازی در این تیم، راهی مشهد شد و به تیم ابومسلم پیوست.

حسن‌زاده با درخشش در تیم راه راه پوش مشهدی توانست نامی برای خود دست و پا کرده و به یکی از بازیکنان نسبتاً مطرح فوتبال ایران تبدیل شود. او که همنام و هم‌پست ستاره اردبیلی استقلال بود، در ادامه همراه با فرهاد کاظمی به سپاهان رفت.

این فوتبالیست تبریزی در اصفهان روزهای باشکوهی داشت و با سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی دست یافت و بعد از دوران طلایی که در این تیم سپری کرد، تصمیم گرفت به تیم دسته اولی تراکتور بپیوندد تا تیم زادگاهش را در راه بازگشت به لیگ برتر کمک کند.

وی در بازگشت به تبریز به یکی از بازیکنان تأثیرگذار تراکتور تبدیل شد و بازی‌های خوب او و سایر همبازیانش سبب شد تا این تیم به صدر جدول گروه خود در لیگ دسته اول فوتبال کشور - موسوم به «جام آزادگان» رسیده و در آستانه صعود به لیگ برتر قرار بگیرد.

اما یک حادثه تلخ سرنوشت غم‌انگیزی را برای این مدافع باتجربه رقم زد؛ رضا حسن‌زاده در جریان سفر تیمش به بوشهر در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد و تیم تراکتور نیز بعد از این اتفاق شوک‌آور با افت روحی بازیکنانش، از صعود به لیگ برتر بازماند.

بعد از درگذشت رضا حسن‌زاده، باشگاه تراکتور شماره پیراهن 25 تیم خود که متعلق به این بازیکن بود را برای همیشه بایگانی کرد. زنده یاد حسن‌زاده سابقه یک بازی ملی و حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را نیز در کارنامه داشت.

14 سال از غروب شماره 25 جاودان و کاپیتان اسبق تراکتور گذشت


روز حادثه تلخ

13 اردیبهشت سال 1385 کاروان باشگاه تراکتور برای بازی مقابل ایرانجوان بوشهر باید با دو پرواز جداگانه به بوشهر می‌رفت؛ این تیم قرار بود ابتدا راهی تهران شود و سپس این شهر را به مقصد بوشهر ترک کند.

اما لغو پرواز تیم تراکتور به تهران باعث شد تا صدرنشین لیگ دسته یک، روز بعد با پروا‌ز مستقیم به عسلویه سفر کند و قرار شد از آنجا نیز با یک دستگاه اتوبوس عازم بوشهر شود.

آماده نبودن اتوبوس سبب شد تعدادی از بازیکنان تیم تراکتور از سرپرست وقت تیم بخواهند با خودروهای سواری این مسیر 4 ساعته را طی کنند و در نهایت کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتور سوار بر 7 خودرو از عسلویه راهی بوشهر شدند.

هنوز ساعتی از این سفر زمینی نگذشته بود که کامیونی بدون توجه به خودروها عبوری وارد جاده شده و یکی از سواری‌های کاروان تراکتور به شدت با آن تصادف کرد.

رضا حسن‌زاده در جلو نشسته و ناصر فرشباف و سلمان تاجدار در صندلی عقب بودند. حسن‌زاده به شدت به شیشه خودرو برخورد کرده و در حالی که در ابتدا هوشیاری داشته و قادر به تلکم بود، بعد از دقایقی به کما رفت و وی را به بیمارستان انتقال دادند.

حسن‌زاده پس از منتقل شدن به بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و در حالی که حدود 10 روز در کما بود، در اولین ساعات بامداد روز 24 اردیبهشت ماه سال 1385 بر اثر وخیم شدن حالش، در 33 سالگی دار فانی را وداع گفت.

روحش شاد و یادش گرامی باد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز