خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:

از مسیرهای قانونی پیگیر حقوق کارگران هستیم/ امیدواریم طرح ساماندهی وضعیت کارکنان و کارگران قراردادی و حذف شرکت‌های پیمانکاری مصوب شود

کد خبر : ۹۱۳۱۷۵

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از مجاری قانونی پیگیر حقوق پرسنل تامین نیروی شهرداری هستیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم صادق‌زاده تبریزی گفت: کارکنان شهرداری تبریز نگران وضعیت قراردادی خود هستند ولی بدانند که من و همکارانم در شورای اسلامی شهر تبریز پیگیر حقوق این عزیزان هستیم.

 عضو‌ هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تبدیل وضعیت پرسنل از اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری خارج است، گفت: کارکنان باید بدانند که تجمع کارساز نیست و باید حق و‌ حقوق خود را از مجاری قانونی، قانون کار و تامین اجتماعی و قوانین منطبق بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیگیری کنند.

 صادق‌زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری به همکاری دوجانبه واقعی میان نیروی کار و کارفرما اشاره فرمودند که می‌تواند تولید و ارزش افزوده را افزایش بدهد.

 وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب حقوق طبیعی نیروی کار در امنیت شغلی و دستمزد عادلانه باید رعایت شود.

 صادق‌زاده ادامه داد: تلاش‌های زیادی از طریق کمسیون خدمات شهری و فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز برای ثبات قراردادی و شغلی این عزیزان شده و قطعا تا به نتیجه رسیدن موضوع نیز پیگیر خواهیم بود.

 وی با اعلام اینکه شهردار تبریز، رئیس شورا و مسئولان استانی نیز مذاکرات زیادی با وزارت کشور داشته‌اند، ادامه داد: منتظر اعلام و صدور مجوز وزارت کشور برای تبدیل وضعیت پرسنل هستیم که به محض صدور مجوز موضوع تبدیل وضعیت اجرایی خواهد شد.

 این عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام اینکه تبدیل وضعیت پرسنل زیر نظر مسقیم وزارت کشور انجام می‌شود، اذعان داشت: اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در چارچوب اختیارات و وظایف خود پیگیر موضوع هستند و ورود اعضای شورا به امورات اجرایی شهرداری تبریز دخالت در اجرا تلقی شده و ممنوعیت قانونی دارد.

 صادق‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از فتنه بدخواهان به جامعه سختکوش کارگری توصیه دارم اینکه کارکنان تامین نیروی عزیز و زحمتکش شهرداری تا تعیین تکلیف نامه ارسالی شهردار محترم به وزارت کشور و پیگیری مجدانه همه اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز و مسئولین استانی جهت حصول نتیجه و همچنین جلوگیری از خلاء قانونی و وقفه در سوابق و پرداخت‌ها، اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های تامین نیرو کنند.

 وی ادامه داد: بدیهی است در این مسیر عده‌ای عامدانه و مغرضانه سعی می‌کنند به هر ترتیب مسیر ما را از روش‌ها و مشی منطقی خارج کنند اما همگان بدانند که کارکنان فریب این وعده‌های پر زرق و برق را نخواهند خورد و خط مشی خود را از هرج و مرج طلبان جدا خواهند کرد.

 صادق‌زاده افزود: بر این اساس موضوع تبدیل وضعیت کارکنان از طریق مجاری قانونی و قانونمند پیگیری و تا حل و فصل شدن ادامه خواهد یافت.

 وی ادامه داد: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز تقاضا داریم برای حل مشکل پرسنل کارکنان و کارگران شهرداری تبریز وارد میدان شده و پیگیری‌های لازم را در این خصوص به نحو احسن انجام دهند و انتظار داریم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی وضعیت کارکنان و کارگران قراردادی همچنین حذف شرکت‌های پیمانکاری را به تصویب نهایی برسانند تا انشااله همه کارگران از نعمت امنیت شعلی کامل برخوردار باشند.

 صادق‌زاده در پایان همچنین گفت: از شهردار تبریز و تیم مدیریتی وی انتظار داریم تا حل مشکل تبدیل وضعیت پرسنل اقداماتی در خصوص تامین امنیت شغلی این عزیزان انجام دهند و قراردادهای منعقده با پرسنل در چهارچوب قوانین کار وتامین اجتماعی باتوجه به اهلیت و شایستگی شرکت‌های تامین نیرو باشد.

 عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: در دوره شورای پنجم و مدیریت شهری این دوره همواره تلاش شده است تا عزت و کرامت پرسنل حفظ شود و تا پایان عمر این دوره نیز همین رویه ادامه خواهد داشت.

صادق‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حقوق، مزایا، عیدی و پاداش خانواده بزرگ شهرداری تبریز کار بسیار سختی است که با تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در این شرایط اقتصادی جامعه به نحو احسن و قابل قبول در حال انجام است که موجبات رضایت کارگران را فراهم کرده است و امید است این روند به نحو مطلوب ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز