خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان عمومی قزوین:

اجرای طرح‌های اجتماعی در کاهش پرونده‌های قضایی موثر است

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۷۴

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اجرای طرح‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت بسیج و مردم برای کاهش پرونده‌های قضایی موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: تراکم پرونده‌ها از معضلات دستگاه قضایی استان قزوین است و روزانه حجم فراوانی از مردم به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند که این پیام را به دنبال دارد که مردم چقدر به قانون التزام عملی دارند.

معاون دادستان عمومی قزوین ادمه داد: به گفته جرم شناسان هرچقدر التزام عملی و احترام مردم به قوانین بیشتر باشد آمار بزهکاری در جامعه کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخشی از رفتارهای مجرمانه و آسیب‌های اجتماعی که بر اثر سیاست‌های غلط شکل گرفته به اقدامات سایر دستگاه‌ها برمی‌گردد و شاید دستگاه قضایی در پیداش این آسیب‌ها نقشی نداشته باشد اما برحسب قانون وظیفه برخوردی و کنترلی و پیشگیرانه از آسیب‌ها را دارد.

فولیان افزود: با این حجم پرونده‌ها نمی‌توان با ابزار کیفر آنها را کاهش داد و باید به سمت پیشگیری و ابزارهای پیشگیرانه حرکت کنیم.

این مسئول بیان کرد: در این راستا باید وظایف پیشگیرانه به وسیله افرادی صورت بگیرد که آموزش دیده باشند و بتوانند اقدامات موثر و مفیدی را در این زمینه انجام دهند.

معاون دادستان عمومی قزوین یادآور شد: به عنوان مثال گشت رضویون یا محله محور بسیج یک مدلی از سیاست جنایی- قضایی است که در آن با استفاده از ظرفیت بسیج و مردم برای کشف جرم استفاده می‌شود.

فولیان خاطر نشان کرد: در طرح کشف جرم محله محور بسیج یا رضویون برای هر یک از ارگان‌ها وظایفی را پیش بینی کرده اند و باید دستگاه‌ها در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا شاهد کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز