خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خبر داد:

اصفهان همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد/ برگزاری مراسم شب قدر با رعایت نکات بهداشتی مُجاز است

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۶۷

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: برگزاری مراسم شب قدر در استان اصفهان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکانپذیر است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الله غلامی‌ با اشاره به ضرورت پراکنده شدن جمعیت در سطح مساجد و جلوگیری از تجمع افراد در مکان‌های خاص ادامه داد: مساجد می‌توانند اقدام به برگزاری مراسم شب قدر در صحن باز با رعایت فاصله‌گذاری یک متر برای هر فرد کنند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: همچنین مساجدی که صحن باز ندارند با رعایت ۲۵ درصد ظرفیت اصلی مسجد و رعایت الزامات بهداشتی می‌توانند مراسم شب قدر را برگزار کنند.

وی اضافه کرد: داشتن لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش الزامی است و از سوی دیگر کلیه شرکت کنندگان در این مراسم موظف‌اند تا ادعیه، قرآن، مُهر و تسبیح شخصی با خود همراه بیاورند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه شهرستان اصفهان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: مردم مومن و متدین اصفهان حتی‌المقدور اعمال عبادی مستحب این شب‌ها را از طریق رسانه ملی و در منزل دنبال کنند.

غلامی تاکید کرد: افراد مُسن و دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در این مراسم خودداری کنند و همچنین مساجدی که امکانات بهداشتی لازم را ندارند از برگزاری این مراسم امتناع ورزند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع هرگونه نذورات و خوراکی در مراسم ممنوع است و حداکثر زمان برگزاری مراسم ۲ ساعت است که بصورت ترجیحی از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد انتخاب شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با اشاره به فعالیت یک ماهه مدارس اظهار کرد: مدارس از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد برای پاسخ به سووالات دانش‌آموزان و رفع اشکال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دایر خواهند بود، اما حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است.

وی همچنین با اشاره به تمهیدات میراث فرهنگی و گردشگری برای بازگشایی موزه‌ها و مراکز تاریخی گفت: تصمیم گرفتیم تا این مراکز نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شود.

غلامی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان دولت نیز که در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند، فعالیت خود را به‌صورت کامل آغاز می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این مقرر شد دهکده زاینده‌رود صرفا برای استفاده مالکین و با قید ممنوعیت اجاره یا کرایه اماکن به دیگران بازگشایی شود و همین تصمیم در باره اماکنی همچون باغ‌بهادران نیز اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز