خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبر داد:

مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی به صورت مجازی برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۸۴۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری برنامه های بزرگداشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی به صورت مجازی و در آینده نزدیک به صورت حضوری خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر مروارید در جلسه نشست شورای سیاستگذاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان این خبر افزود: با توجه به رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که تاکنون مجوزی برای برگزاری مراسم ها به صورت تجمعی صادر نشده است، امسال برنامه های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به صورت مجازی و نیز پس از مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار می شود.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان ادامه داد: پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همزمان با 25 اردیبهشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی منتشر می شود.

مروارید گفت: ویبنار همایش تخصصی فردوسی به همت خردسرای فردوسی در 5 و 6 خرداد ماه برگزار می شود.

وی افزود: به مناسبت بیست ‌و چهارمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به توس در تیر ماه ۱۳۷۵ برنامه‌های بزرگداشت فردوسی،اعطای‌نشان‌عالی‌فرهنگی-هنری فردوسی و افتتاح جلوخان و مراسم بزرگداشت در آرامگاه به همت شهرداری، دانشگاه فردوسی مشهد، اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، بعد از ماه مبارک رمضان و از 18 تیرماه به مدت سه روز برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در مراسم اعطای نشان فرهنگی و هنری فردوسی از 6 نفر از فردوسی شناسان و اساتید زبان فارسی تجلیل و نشان عالی فرهنگی هنری فردوسی به آنان اهدا خواهد شد.

مروارید گفت: مصاحبه با فردوسی شناسان و انتشار در رسانه ها و فضای مجازی، انتشار کلیپ های مرتبط با فردوسی و شب شعرهای مجازی، اکران تصاویر مفاخر و فردوسی شناسان در فضاهای شهری از جمله برنامه هایی است که دراین ایام برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز