خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

مهارت آموزی در حل بخشی از مشکلات کشور موثر است/ نظام آموزش ما مبتنی بر مهارت نیست

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۷۵۱

استاندار قزوین گفت: موضوع مهارت در کشور بسیار مهم است و در حل بخش زیادی از مشکلات کشور می‌تواند موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور در جلسه شورای مهارت استان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توسعه مهارت آموزی، موضوع ارتقای کیفیت محصولات در کشور درست می‌شود و می‌توانیم در امر توسعه در منطقه پیشرو شویم.

استاندار قزوین با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی کشور ما توجه نداشتن به مهارت است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته به تناسب جمعیت جوان کشور مسیری را آموزش دانشگاهی در پیش گرفتیم که خطا بود و آثار آن را در توسعه کشور مشاهده کردیم.

جمالی پور اضافه کرد: کشوری هستیم که طی ۶۵ سال اخیر به دالان صنعتی شدن و توسعه وارد شده ایم ولی وضعیت کنونی صنعت ما نشان می‌دهد که مسیر در پیش گرفته شده به درستی سپری نشده است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی این موضوع این است که نظام آموزش ما مبتنی بر مهارت نیست و هیچ برنامه‌ای برای مهارت دانش آموزان در سیستم آموزشی وجود ندارد.

مقام عالی دولت در استان بیان کرد: بسیاری از دانشگاهیان بعد از فارغ التحصیلی با چالش اشتغال مواجه می‌شوند و دوباره باید یک برنامه آموزشی را از صفر شروع کنند که این موضوع نشان می‌دهد مسیر در پیش گرفته شده درست نبوده است.

استاندار عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در امر توسعه موفق باشیم باید مهارت آموزی را از دبستان شروع کنیم و نسل جوان کشور را از پایه با مهارت‌های فنی آشنا سازیم.

جمالی پور یادآور شد: امروزه فقدان مهارت، مشکلات جدی را برای کشور درست کرده است به گونه‌ای که مشاهده می‌کنیم سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بخش صنعت و زیرساخت‌ها سودآور نیست.

وی ابراز کرد: متاسفانه گواهینامه مهارت در استخدام‌های ما هیچ جایی ندارد و یک فرد، بدون هیچ درک شغلی از محل کار استخدام می‌شود که نتیجه آن تولید محصولات با کیفیت بسیار پایین است.

مقام عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: مشکل اصلی کشور ما نوع نگاه و ساختار نظام مهارتی است و اگرچه رتبه سوم آموزش مهارتی را در خاورمیانه داریم ولی این رتبه به ما کمک نمی‌کند که در بازارهای جهانی نقش آفرینی موثری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز