خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

عبور از استیصال پرورش ماهی در کشور با ساخت اتو واکسن آبزیان محقق شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۷۲۴

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از سرعت‌عمل و احساس‌مسئولیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حوزه تولید اتو واکسن ماهی گفت: پرورش ماهی در کشور به مرحله استیصال رسیده بود که با ورود موسسه رازی به میدان، از این مرحله عبور کردیم.

به گزارش ایلنا، کامبیز بازرگان در جلسه ارائه گزارش عملکرد موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که بدلیل پیشگیری از ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه رازی، موسسه ای متفاوتی در بدنه سازمان تحقیقات است، اظهار کرد: این موضوع علاوه بر اینکه باید در موسسه در راستای انجام فعالیت ها مورد توجه قرار گیرد، در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید به صورت ویژه به آن توجه کرده و آن را درک کنیم تا بیش از پیش به اهداف موسسه نزدیک شویم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده موسسه رازی در سال گذشته و به ویژه از سرعت عمل و احساس مسئولیت در حوزه تولید اتوواکسن ماهی افزود: پرورش ماهی در کشور به مرحله استیصال رسیده بود که با لبیک و ورود موسسه رازی به میدان، از این مرحله عبور کردیم ، این مهم جای قدردانی بسیار دارد. 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تولید و پژوهش را دو بال بزرگ و مهم موسسه رازی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که رازی صرفا یک بنگاه تجاری تولید و فروش واکسن نیست و تلاش کنیم تا درآمد فروش دانش فنی افزایش یابد.

وی ادامه داد: رویکرد صرفا تجاری به موسسه رازی صحیح نیست و باید توجه به منافع استراتژیکی که موسسه برای کشور دارد در اولویت قرار گیرد.

این مسئول بر لزوم هدفمند کردن پروژه ها و تحقیقات برای اهداف موسسه تاکید کرد و گفت: ادامه تحقیقات و تلاش ها در خصوص تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به نتایج خوبی رسیده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

بازرگان تصریح کرد: لازم است میدان برای حضور بخش خصوصی فعال در حوزه تولید واکسن باز شود ضمن اینکه جایگاه حاکمیتی و استراتژیک موسسه رازی در حوزه تولید نیز حفظ گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز