خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه تبریز:

آزادسازی سهام عدالت حرکتی روبه جلو بود/ مردم با افزایش دانش خود در بورس اقدام به خرید و فروش سهام کنند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۶۵۲

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه تبریز آزادسازی معامله سهام عدالت را حرکتی مثبت و روبه‌جلو عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر بهشتی، با اشاره به آزادسازی معامله سهام عدالت طی ماه اخیر، اظهار کرد: سهام عدالت در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به مردم اختصاص داده شد، اما مالکیت آن غیرقابل انتقال بود که اخیرا امکان آزادسازی و مدیریت آن فراهم شده و مردم می‌توانند سهام خود را در بازار سرمایه خرید و فروش کنند.

وی تاکید کرد: برخلاف گذشته، امروز مردم این اختیار را دارند که بستگی به شرایط و اختیار خودشان، سهام خود را مدیریت کنند؛ از این رو باید حساب و کتاب کرده و در صورت تمایل، نسبت به خرید، فروش و یا حفظ سهام خود اقدام کنند.

بهشتی به ساز و کار خرید و فروش سهام در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه انواع سهام شرکت‌ها با شاخص‌های متفاوت و در حال نوسان در بازار بورس عرضه می‌شود، مردم باید دانش خود را در این زمینه ارتقا داده و سپس نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تشریح کرد: طی روزهای اخیر، فعالیت برجسته‌ای در کشورمان به راه‌افتاده و علاقه برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بیشتر شده است؛ به این دلیل که سایر بازارها تعطیل شده و "بازار سرمایه" تنها بازاری است باقیمانده، به همین جهت باتوجه به شرایط کرونایی و بیکاری، علاقه و دانش عمومی مردم در مورد سرمایه‌گذاری در بورس افزایش می‌یابد.

وی در خاتمه تاکید کرد: به نظر می‌رسد که مردم کشورمان بعد از این، در مورد سهام‌داری و خرید و فروش سهام اطلاعات بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز