خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد:

احداث هفت طرح گردشگری در قزوین اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۶۲۱

مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از آغاز عملیات اجرایی هفت طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: این طرح ها شامل ۲ اقامتگاه بومگردی در منطقه الموت شرقی، یک سفره‌خانه سنتی و یک هتل سه ستاره در ابتدای جاده قزوین-الموت، یک مجتمع گردشگری و یک هتل سه ستاره در شهرستان البرز و یک رستوران بین‌راهی در شهرستان تاکستان است که عملیات اجرایی احداث آنها از ابتدای سال جاری با سرمایه‌‎گذاری بخش خصوصی آغاز شده و با بهره‌برداری از این مراکز حدود ۱۰۰ فرصت شغلی در حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۵۱ طرح گردشگری در حال ساخت با برآورد حجم سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان وجود دارد که با تکمیل آنها می‌توان برای بیش از ۲۶۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرد.

مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌قزوین تصریح‌کرد: آمادگی بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری از عوامل مهم تقویت زیرساخت‌ها و توسعه این صنعت به شمار می‌رود که امیدواریم با همراهی و همدلی بخش دولتی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای شروع و تکمیل طرح‌های در دست احداث گردشگری بتوانیم اقدام های موثر و ارزنده‌ای را در این حوزه به اجرا در آورده و شاهد رشد و رونق گردشگری استان باشیم.

استان قزوین دارای ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری است که شامل ۱۰۳ مجتمع پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز